Per-Olov Bergström aloittaa Rothschildin toimitusjohtajana ja Rothschild Nordicin johtajana

Report this content

TUKHOLMA, 14. syyskuuta 2010 – Rothschild julkisti tänään, että Per-Olov Bergström aloittaa työn yhtiön toimitusjohtajana ja Rothschild Nordicin johtajana. Bergströmin sijoituspaikkana on Tukholma, ja hän siirtyy Rothschildin palvelukseen 15. marraskuuta 2010 Handelsbankenin rahoitusjohtajan paikalta Tukholmassa. Hänen nimityksensä taustalla on James Vauxin viimevuotinen päätös vetäytyä taustalle ja laajentaa kiinnostuksen kohteitaan 20 menestyksekkään työvuoden jälkeen Rothschildilla. Olemme iloisia siitä, että Vaux kuitenkin jatkaa konsernin neuvonantajana.

Rothschild on Pohjoismaiden johtavia konsulttiyrityksiä, joka on ollut mukana toteuttamassa eräitä viime vuosien suurimpia muutoksia alueella. Bergström tekee tiivistä yhteistyötä Henrik Ljungbergin kanssa. Ljungberg siirtyy Lontoosta toimitusjohtajan paikalle Tukholmaan. Rothschildin pohjoismaiseen kokoonpanoon kuuluu kaksi kokenutta neuvonantajaa, Hans-Olov Olsson, joka on lisäksi Geelyn omistaman Volvo Carsin hallituksen varapuheenjohtaja, ja Ulf Sundqvist, joka on aiempi ministeri Suomen hallituksesta.

Pehr G. Gyllenhammar, Rothschild Nordicin hallituksen puheenjohtaja, sanoo: ”Olemme iloisia siitä, että Per-Olov on päättänyt liittyä meihin. Bergströmin palkkaaminen auttaa meitä laajentamaan edelleen menestyksekästä liiketoimintaamme Pohjoismaissa. Monipuolisen kokemuksensa ansiosta ja Henrik Ljungbergin avulla hän vahvistaa maailmanlaajuista verkostoamme ja auttaa meitä tuottamaan luotettuja asiantuntijapalveluja konsultointialalla.”

Yhteystiedot tiedusteluja varten:

Smithfield – Lontoo
John Kiely  +44 20 7360 4900
Brunswick – Tukholma
Annette Brodin Rampe

Huomautus toimitukselle

Rothschild on kansainvälinen rahoitusalan konsulttiyhtiö, joka toimii itsenäisesti suvun hallinnassa. Rothschildin pankkialan investointipalvelut ovat puolueettomia konsultointi- ja toimeenpanopalveluja yrityksille, valtiolle, laitoksille ja yksityisille henkilöille. Kokeneet pankkiirit valvovat kaikkia toimeksiantoja alusta loppuun, joten kaikki asiakkaat hyötyvät Rothschildin osaamispääomasta, asiantuntijuudesta ja monipuolisesta kokemuksesta. Yhtiöllä on nykyään 1 000 konsulttia 40 maassa eri puolilla maailmaa. Laajan verkoston, tavoitettavuuden ja paikallisten olosuhteiden tuntemuksen ansiosta Rothschild pystyy kehittämään suhteita ja tuottamaan tehokkaita ratkaisuja, jotka tukevat asiakkaita kaikkialla. Rothschild on alan ahkerimmin käytettyjä palveluntuottajia, joka kuitenkin on vain yhtä hyvä kuin yhtiön viimeksi tuottama palvelu. Näin on ollut yli 200 vuotta: Rothschild on sen vuoksi edelleen rahoitusalan konsulttipalvelujen johtava toimija maailmanlaajuisesti.

Avainsanat: