Mika Ihamuotila nimitetty Rovion hallituksen puheenjohtajaksi

Report this content

Rovio Entertainment Oy:n 30.5.2017 pidetty varsinainen yhtiökokous valitsi yhtiön hallituksen jäseniksi Kaj Hedin, Camilla Hed-Wilsonin, Kim Ignatiuksen, Mika Ihamuotilan, Jenny Wolframin sekä Niklas Zennströmin.

Hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan KTT Mika Ihamuotilan (s. 1964) hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Hallituksen jäsenistä ekonomi Kim Ignatius (s. 1956) ja OTM Jenny Wolfram (s. 1990) ovat uusia jäseniä.

”Olen toiminut Rovion hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2008. Yhtiö on nyt uudessa kasvuvaiheessa haastavien vuosien jälkeen joten koen, että nyt on luonteva paikka siirtää vastuu uudelle puheenjohtajalle. Mika Ihamuotila on toiminut Rovion hallituksessa jo neljä vuotta ja tuntee yhtiön erittäin hyvin. Luotan täysin hänen kykyynsä luotsata Roviota menestyksekkäästi”, sanoo Kaj Hed.

”Uusi roolini Rovion hallituksen puheenjohtajana on enemmän kuin innostava. Olen saanut työskennellä Rovion tulevaisuuden eteen hallituksen jäsenenä vuodesta 2013. Rovio on hieno yhtiö, joka kasvoi viime vuonna vahvasti ja kannattavasti. On siis upeaa olla kirjoittamassa Rovion menestystarinaa edelleen”, toteaa Mika Ihamuotila.

Ihamuotila on ollut Rovion hallituksen jäsen vuodesta 2013. Ihamuotila toimii myös Marimekko Oyj:n hallituksen puheenjohtajana sekä Sanoma Oyj:n hallituksen jäsenenä. Ihamuotila on aiemmin toiminut muun muassa Marimekko Oyj:n, Sampo Pankki Oyj:n sekä Mandatum Pankki Oyj:n toimitusjohtajana.

Kim Ignatius toimii Sanoma Oyj:n johtoryhmän jäsenenä. Ignatius on toiminut muun muassa Sanoma Oyj:n CFO:na, TeliaSoneran varatoimitusjohtajana sekä talous- ja rahoitusjohtajana. Ignatius on Fortum Oyj:n hallituksen jäsen. Wolfram on startup-yritys BrandBastion Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Kaisu Karvala, Viestintäjohtaja, Rovio Entertainment Oy, puh. 040 5715990

Rovio Entertainment Ltd., based in Espoo, Finland, is the creator of Angry Birds, the casual mobile game that changed an industry and became an international phenomenon. Today Angry Birds is not only the most downloaded series of games of all time, it is a renowned entertainment brand that has branched out into animation, licensing and more. The Angry Birds Movie was released in May 2016. www.rovio.com