Rovio juhlii kiinalaista uuttavuotta Angry Birds ja Rovio Stars -pelien voimin

Vuohen vuosi näkyy Rovion peleissä

19.2.2015, Espoo

Rovio juhlistaa kiinalaista uuttavuotta ottamalla vastaan vuohen vuoden 2015 teemaan sopivilla päivityksillä. Angry Birds esittelee upouuden Goat Kartin GO! –pelissä, ja fanit pääsevät ottamaan mittaa toisistaan kiinalaisen uuden vuoden hengessä Angry Bird Epic -pelissä.

Kiinalainen uusivuosi on maailmalla tärkeä juhla. Rovio on otettu ollessaan osa myös App Storen kiinalaisen uudenvuoden teemaa, joka näkyy App Storessa 17.–28. helmikuuta. Myös Rovio Starsin kamppailustrategiapeli Plunder Pirates kunnioittaa tätä arvostettua juhlaa  kiinalaisilla piraattilaivoilla, joissa esiintyy legendaarinen merirosvo Ching Shih. Angry Birds Stella nähdään myös kiinalaisen uudenvuoden tunnelmissa, vaikkakin possut varastavat uudenvuoden lahjoja ja yrittävät pilata huvit!

AppStore.com/CNY

#ChineseNewYear

Sokerina pohjalla Rovio Starsin uusin, eilen julkaistu peli Jolly Jam, joka kunnioittaa myös vuohen vuotta.

”Rovio on ollut kiinalaisen uudenvuoden suuri fani vuodesta 2012, jolloin Angry Birds Seasonsissa näkyi lohikäärmeen vuosi. Nautimme, kun näemme faniemme ympäri maailman ottavan osaa tähän uniikkiin perinteiseen kiinalaiseen juhlaan”, sanoo Rovion peliliiketoiminnasta vastaava johtaja David Byrne.

”Angry Birds on erittäin suosittu peli Kiinassa. Haluamme kunnioittaa fanejamme juhlistamalla kiinalaista uuttavuotta useissa peleissämme. Pelejämme on ladattu Kiinassa lähes puoli miljardia kertaa.”

Lehdistö- ja mediakontaktit:

media@rovio.com
358-400-214-526

Twitter: @Rovio

Rovio Entertainment
 Ltd.
Rovio Entertainment
Ltd on globaali viihdeyhtiö, jonka pääkonttori on Suomessa ja toimintaa ympäri maailman. Rovion vuonna 2009 luoma mobiilipeli Angry Birds muutti peliteollisuutta ja kasvoi kansainväliseksi ilmiöksi. Nyt Angry Birds on paitsi historian ladatuin peli, myös kuuluisa viihdebrändi, joka on levittäytynyt muun muassa animaatioihin, kirjoihin ja lisensseihin. Rovion Angry Birds -animaatioelokuva saa ensi-iltansa näillä näkymin heinäkuussa 2016. www.rovio.com