Kymenlaakson Osuuspankkiin Ruukin kuparinen julkisivu

3.11.2017

Ruukki toimitti rakennuksen kuparisen julkisivun. Sisäänkäynnin katoksen alapintaa asennettiin Ruukki Emotion –järjestelmä, johon kuuluu rei’itetty kuparinen profiili valotehosteilla, järjestelmää käytettiin myös pankin sisätiloissa.

Kymenlaakson Osuuspankin Kouvolan toimipisteen saneeraus on valmistunut.  Ruukki toimitti pankkirakennuksen kuparisen, pronssinvärisen julkisivun. Kupariprofiilia käytettiin myös rakennuksen katolla olevan konehuoneen verhoilussa. Julkisivuissa käytettiin pääosin Ruukin Design Oulu A T10 -profiilia.

Rakennuksen julkisivussa oli jo aiemmin käytetty kuparia. Arkkitehti Ulla Hovi valitsi saman materiaalin myös uudistettuun rakennukseen.

”Mielestäni pronssinvärinen kupari on tyylikäs, kestävä ja ajan henkeen sekä kohteen luonteeseen sopiva julkisivumateriaali. Tilaajat ovat valmiita panostamaan laatuun julkisivumateriaaleissa, erityisesti silloin kun tuloksesta tulee samalla elinkaareltaan pidempi ja kestävämpi, toteaa saneerauksen suunnitellut arkkitehti Ulla Hovi.

Tavarakadun puoleinen sisäänkäynti on toteutettu niin, että se toimii katseenvangitsijana ja kiintopisteenä sisäänkäyntiä etsiville. Katoksen alapinnassa on käytetty Ruukki Emotion –järjestelmää. Siinä perforoidun eli rei’itetyn kuparisen profiilin taakse on sijoitettu Led-valot.

Ruukki Emotion –järjestelmää on käytetty myös pankin sisätiloissa. Led-valot on sijoitettu vaalean perforoidun teräsprofiilin taakse.  Sisätilaan sijoitettu, valaistu ja perforoitu teräsprofiili luo asiakastilaan avaruutta ja valoisuutta sekä keventää lähes ikkunatonta tilaa.

Kymenlaakson Rakennus Oy vastasi hankkeen rakennusurakasta. Uudistetut tilat otettiin virallisesti käyttöön 18.9 alkaneella viikolla.

Ruukki® Emotion –järjestelmään kuuluu perforoitu, rei’itetytty julkisivuverhoilu, tukirakenne ja taustavalojärjestelmä Led-valoilla.

Lehdistöpalvelu: Tapani Tuominen, viestintäpäällikkö, Ruukki Construction, puh. 050 314 3131, tapani.m.tuominen@ruukki.com

Ruukki Construction palvelee rakennusalan asiakkaita. Toimitamme asiakkaittemme liiketoimintaa edistäviä tuotteita ja palveluja aina suunnittelusta asennukseen. Yritysasiakkaisiimme kuuluvat muun muassa rakennuttajat ja rakennusyritykset. Henkilöasiakkaita palvelemme katon rakentamisessa, katteiden ja tarvikkeiden valmistuksesta asennuspalveluun. Vesikatoissa tuotemerkkeinämme ovat Ruukki ja Plannja. Vähittäiskauppojen lisäksi palvelemme katonrakentajia Ruukki Express- ja Plannja-myymälöissä , yhdeksässä maassa. Ruukki Construction työllistää noin 2 500 työntekijää ja tuotantoa meillä on 15 tehtaassa. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,305 mrd SEK . Ruukki Construction on SSAB:n tytäryhtiö. SSAB on pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, jolla on toimintaa yli 50 maassa. Yhtiö on noteerattu NASDAQ OMX Tukholmassa ja Helsingissä. www.ruukki.fi