Ruukilta kattava toimitus Lidlin logistiikkakeskukseen Örebrohon Ruotsiin

31.8.2018
Ruukki Contstruction

Ruukki suunnittelee, valmistaa ja asentaa teräs- ja betonirungon Ruotsin Örebron rakennettavaan Lidl-kauppaketjun logistiikkakeskukseen. Ruukin kokonaisuuteen kuuluu myös kantavien katteiden, julkisivujen ja ikkunoiden toimitukset. Rakennuksen sisätiloihin yhtiö toimittaa kylmätilojen väliseinät ja katon.

“Olemme toimineet Ruukin kanssa yhteistyössä alusta asti ja teimme Lidlille ehdotuksen siitä, miten merkittävä investointi kannattaa toteuttaa. Yhteistyömme oli ratkaisevassa osassa siihen, että saimme projektin toteutettavaksemme ja se on myös takeena sille, että rakennus toteutetaan suunnitellulla tavalla”, kertoo rakentamisesta vastaavan Byggproduktion Ab:n toimitusjohtaja Tommy Allström.

Kuva: Lidl

”Ruukin vankka kokemus vastaavankokoisista logistiikkakeskuksista toi lisäarvoa ja hyödytti yhteistyötämme Tommy Allström Byggproduktion Ab:n kanssa.  Myös asiakkaan riskit vähenevät kun heillä on tuttu ja luotettava kumppani vastaamassa sekä runko- että kuorirakenteiden toimituksista”, toteaa Ruotsin ja Norjan hallirakentamisesta vastaava päällikkö Sampo Haapoja Ruukista.

Pääosin yksikerroksisen logistiikkakeskuksen pinta-ala on 44 000 neliömetriä, joka vastaa noin kuutta jalkapallokentän alaa.  Se palvelee 70- 100 Lidlin vähittäiskauppapistettä Ruotsissa ja on Lidlin kolmas suur-logistiikkakeskus Ruotsissa.

Ruukin valmistaman teräsrungon asennus aloitetaan elokuussa 2018 ja saadaan päätökseen vuoden vaihteessa. Kylmähuoneiden osalta toimitus saadaan päätökseen toukokuussa 2019. Logistiikkakeskus valmistuu loppuvuodesta 2019.

Hitsatut palkit valmistetaan Ruukin Ylivieskan tehtaalla ja teräsristikot Peräseinäjoella. Ruukin Obornikin tehdas Puolassa valmistaa pilarit ja palkit sekä seinissä käytettävät sandwich-paneelit.

Lisätietoja: Petri Nieminen, liiketoimintajohtaja, Ruukki Construction, puh. 050 314 3617, petri.nieminen@ruukki.com

Ruukki Construction palvelee rakennusalan asiakkaita. Toimitamme asiakkaittemme liiketoimintaa edistäviä tuotteita ja palveluja aina suunnittelusta asennukseen. Yritysasiakkaisiimme kuuluvat muun muassa rakennuttajat ja rakennusyritykset. Henkilöasiakkaita palvelemme katon rakentamisessa, katteiden ja tarvikkeiden valmistuksesta asennuspalveluun. Vesikatoissa tuotemerkkeinämme ovat Ruukki ja Plannja. Vähittäiskauppojen lisäksi palvelemme katonrakentajia Ruukki Express- ja Plannja-myymälöissä , yhdeksässä maassa. Ruukki Construction työllistää noin 2 500 työntekijää ja tuotantoa meillä on 15 tehtaassa. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2017 oli 5,773 mrd SEK . Ruukki Construction on SSAB:n tytäryhtiö. SSAB on pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, jolla on toimintaa yli 50 maassa. Yhtiö on noteerattu NASDAQ OMX Tukholmassa ja Helsingissä. www.ruukki.fi