Ruukilta nyt kokonaisratkaisu ilmatiiviille rakennukselle

20.1.2022

Ruukki tuo markkinoille uuden energiaa säästävän ja hiilidioksidipäästöjä vähentävän ratkaisun, Ruukki® Ilmatiiveyspaketin.  Ilmatiiveyspaketti tarjoaa teollisuus- ja liikerakennusten omistajille mahdollisuuden sekä pienentää omaa energialaskuaan että vähentää toiminnastaan aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä. Tavanomaiseen ratkaisuun verrattuna Ruukin ilmatiiveyspaketti voi tuoda jopa 30 prosentin säästöt energialaskuun.

Rakennuksen ulkovaipalla - seinillä ja katolla – ja erityisesti sen ilmatiiveydellä on merkittävä rooli rakennuksen energiatehokkuudessa. Se, miten seinärakenteiden liitoskohdat muihin rakenneosiin on ratkaistu, vaikuttaa vahvasti rakennuksen ilmatiiveyteen. Hyvä ilmatiiveys toimii keskeisenä tekijänä vähähiilisessä rakentamisessa, sillä ilmatiiveyteen panostaminen ei kasvata rakennusaikaista hiilijalanjälkeä, mutta auttaa vähentämään merkittävästi rakennuksen käytönaikaisia CO2-päästöjä.

Ruukin ilmatiiveyspaketti pohjautuu Ruukki® Energiapaneeleihin sekä seinä- ja kattorakenteiden liitoskohtien luotettaviin ja testattuihin ratkaisuihin. Rakennushankkeessa Ruukki tarjoaa tuotteiden lisäksi asiantuntemusta ulkovaipan energia -, elinkaarikustannus - tai hiilijalanjäljen optimointiin.

”Ruukin tuotekehitystyö tähtää rakennusten energiatehokkuuden jatkuvaan parantamiseen ilmatiiviiden tuotteiden avulla. Vuonna 2026 tarjoamme asiakkaillemme myös ensimmäisten joukossa fossiilivapaita terästuotteita kattoihin ja seiniin”, kertoo Ruukki Constructionin Building Envelopes –yksikön johtaja Adam Korol.

Ruukki on jo vuodesta 2008 kehittänyt energiaa säästäviä tuotteita, kuten juuri energiapaneeleja, joiden avulla on parannettu rakennusten ilmatiiveyttä. Nyt markkinoille tuotava Ruukki Ilmatiiveyspaketti tarjoaa laajemman kokonaisuuden, mikä myös tukee asiakkaita heidän kestävän kehityksen mukaisessa toiminnassaan.

Ruukki® Ilmatiiveyspaketin sisältö vaihtelee maittain. www.ruukki.fi/ilmatiiveys

Lisätietoja antaa: Jani Backlund, liiketoimintajohtaja, Ruukki Construction,
Puh
040 549 5023. e-mail. jani.backlund@ruukki.com