Ruukki Construction toimitti teräsrakenteita Keflavikin lentoasemalle Reykjavikiin

30 marraskuuta 2016

Ruukki Construction on toimittanut teräsrakenteita kahteen uuteen laajennushankkeeseen Keflavikin kansainväliselle lentoasemalle Reykjavikiin Islantiin. Ruukin toimitukseen sisältyi teräsrakenteiden suunnittelu ja valmistus. Toimituksesta vastasi Ruukin Liettuan tehdas Gargzdaissa.

Ruukin asiakkaana oli Islannin johtava urakointiyhtiö Ístak Hf, jolla on 40 vuoden kokemus vaativista rakennushankkeista. Lentoasemahankkeen rahoitti islannin lentoasemaviranomainen Isavia, ja pääasiallisena rakennesuunnittelijana toimi suunnittelutoimisto Verkis.

”Meillä ja Ístakilla on kokemusta yhteistyöstä aiempien hankkeiden tiimoilta. Istakin, Isavian ja Verkisin henkilökuntaa kävi tutustumassa tuotantoprosessiimme, mm. eri tuotantovaiheisiin, turvallisuuteen ja dokumentointiin Gargzdaissa. He saivat kattavan kuvan toiminnastamme ja hyvin järjestetystä ja siististä tehtaastamme”, kertoo yksikönjohtaja Arturas Barysas.

Ruukki toimitti teräsrakenteita lentoaseman kahteen eri laajennusosaan. Ensimmäinen oli matkatavaroiden käsittely- ja luovutusalue, jonka teräsrunko pystytettiin maalis-huhtikuussa 2016. Toinen oli alue, jolla sijaitsivat matkatavaroita käsittelevän henkilöstön tilat, toimistot ja lentoaseman turvallisuuskeskus. Se toteutettiin kesä-heinäkuussa 2016.

Terminaalin laajennukset, maanrakennustyöt mukaan luettuina, valmistuvat joulukuun 2016 alussa.

Lisätietoja antaa Arturas Barysas, yksikön johtaja, Ruukki Construction Liettua, arturas.barysas@ruukki.com, puh: +370 686 55 858

Ruukki Construction palvelee rakennusalan asiakkaita. Toimitamme asiakkaittemme liiketoimintaa edistäviä tuotteita ja palveluja aina suunnittelusta asennukseen. Yritysasiakkaisiimme kuuluvat muun muassa rakennuttajat ja rakennusyritykset. Henkilöasiakkaita palvelemme katon rakentamisessa, katteiden ja tarvikkeiden valmistuksesta asennuspalveluun. Vesikatoissa tuotemerkkeinämme ovat Ruukki ja Plannja. Vähittäiskauppojen lisäksi palvelemme katonrakentajia Ruukki Express- ja Plannja-myymälöissä , yhdeksässä maassa. Ruukki Construction työllistää noin 3 000 työntekijää ja tuotantoa meillä on 15 tehtaassa. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2015 oli 5,374 mrd SEK  (~ 574 m €). Ruukki Construction on SSAB:n tytäryhtiö.

SSAB on pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, jolla on toimintaa yli 50 maassa. Yhtiö on noteerattu NASDAQ OMX Tukholmassa ja Helsingissä. www.ruukki.fi