25.3.2019

Ruukki Constructionin helmikuussa sopima Piristeel Oy:n osake-enemmistön osto on vahvistunut. Piristeel Oy on Suomen johtava kattoturvatuotteiden ja sadevesijärjestelmien valmistaja ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli noin 20 milj. euroa.

Piristeel Oy on Pentti ja Ritva Pirin vuonna 1989 perustama eteläpohjalainen perheyritys, jossa työskentelee noin 70 vakituista työntekijää. Nykyiset omistajat säilyttävät yritysjärjestelyssä vähemmistöosuuden (33 %) ja jäävät yhtiön palvelukseen. Yhtiö jatkaa toimimista omalla brändillään Ruukki Constructionin osana.

”Yritysjärjestely tukee Ruukki Constructionin kattoliiketoiminnan kasvustrategiaa ja täydentää tuotevalikoimaamme kattoturvatuotteiden ja sadevesijärjestelmien osalta. Ruukki Constructionin kansainvälinen myynti- ja palveluverkosto puolestaan antaa hyvät mahdollisuudet Piristeelin nykyisen liiketoiminnan laajentamiseen”, sanoo Jouni Metsämäki, Ruukin kattoliiketoiminnan johtaja.

Pohjoismaisen markkinajohtajuuden tavoitteleminen on yksi Ruukki Constructionin strategian painopistealueista. Ruukki Constructionin muut liiketoiminta-alueet ovat seinä- ja kattorakenteiden tuotetoimituksiin keskittyvä Building Components sekä rakennusten runko- ja kuorirakenteiden projektitoimituksiin keskittyvä Building Systems.

Lehdistökontakti:

Tapani Tuominen, viestintä
puh +358 50 314 3131
tapani.m.tuominen@ruukki.com

Ruukki Construction palvelee rakennusalan asiakkaita. Toimitamme asiakkaittemme liiketoimintaa edistäviä rakentamisen tuotteita ja palveluja suunnittelusta asennukseen. Markkinoimme tuotteitamme rakennusalan ammattilaisille kuten rakennuttajille, arkkitehdeille, suunnittelijoille, rakennusyrityksille sekä asennusliikkeille. Henkilöasiakkaille tarjoamme kokonaiskattopaketteja sisältäen kattoturvatuotteet ja sadevesijärjestelmät. Kattotuotteissa tuotemerkkeinämme ovat Ruukki, Plannja ja Rannila. Vähittäiskauppojen lisäksi palvelemme katonrakentajia Ruukki Express- ja Plannja-myymälöissä, seitsemässä maassa. Työllistämme noin 1 800 työntekijää ja tuotantoa meillä on 13 tehtaassa. Vertailukelpoinen liikevaihtomme vuonna 2018 oli noin 6,1 miljardia Ruotsin kruunua (noin 595 miljoonaa euroa). Ruukki Construction on SSAB:n tytäryhtiö. www.ruukki.com