Ruukki tuo markkinoille näyttävän ja ainutlaatuisen Pohjalainen-muotokatteen

16.5.2023 klo 10

Ruukki Construction, SSAB:n tytäryhtiö, tuo markkinoille jämäkän ja näyttävän muotokatteen, jonka vesitiiviys on omaa luokkaansa. Ruukki® Pohjalainen -nimellä myytävä vesikate yhdistää tutun ja turvallisen kotimaisen Ruukki-laadun ainutlaatuiseen vedenohjausteknologiaan, joka varmistaa sadeveden tehokkaan valumisen katolta.

Ruukki Pohjalainen on kotimainen, Vimpelissä Etelä-Pohjanmaalla valmistettava muotokate, joka täydentää Ruukin ensiluokkaista teräskattovalikoimaa teknisesti edistyksellisellä ja näyttävällä vaihtoehdolla. Uusi valmistusteknologia tekee tuotteesta ainutlaatuisen. Sekä uuden että remontoitavan kodin katoksi sopivan tiilikuvioisen teräskatteen vedenohjausta on tehostettu lisäuralla ja asennettavuutta on helpotettu innovatiivisella reunataitoksella. Lisäksi tuotteen pidempi kuviopituus vähentää ruoteiden tarvetta katolla.

”Taidolla ja peräänantamattomalla sisulla suunnitellaan komeita ja teknisesti ylivertaisia kattoja. Ruukki Pohjalainen on uuden aallon muotokate, jonka vedenohjausteknologia on vertaansa vailla. Kehittämämme tuplavarmistettu sauma on ainutlaatuinen markkinoilla. Se varmistaa veden ohjauksen peltien saumoissa oikeaan paikkaan, turvallisesti pois katolta. Lisäksi isompi aallonmuoto tekee katosta näyttävän,” kertoo Ruukin Suomen kattoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jorma Korhonen.

Ruukki Pohjalainen on saatavilla seitsemässä värissä Ruukki 50 Plus- ja Ruukki 40 -laatuluokissa - jopa 50 vuoden takuulla. Lue lisää ja tee hinta-arvio osoitteessa: https://www.ruukki.fi/pohjalainen.

Lisätietoja:

Jorma Korhonen, Suomen kattoliiketoiminnasta vastaava johtaja, Ruukki Construction

Kristiina Sikiö, viestintävastaava, Ruukki Construction, kristiina.sikio@ruukki.com

Ruukki tarjoaa asiakkailleen kokonaisia kattoratkaisuja, joihin kuuluvat vesikatteiden lisäksi kaikki katossa tarvittavat osat, kuten sadevesijärjestelmät, kattoturvatuotteet ja listat. Suomessa palvelemme kattoasennusliikkeitä ja peltiseppiä kuudessa Ruukki Expressissä, jotka sijaitsevat Vantaalla, Kuopiossa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vimpelissä. Valmistamme teräkseen perustuvia kattotuotteita Vimpelissä, Kauhavalla ja Joensuussa pääasiassa suomalaisille rakentamisen asiakkaille. Suomen kattoliiketoiminnoissa työskentelee yhteensä noin 270 henkilöä.

Ruukki Construction valmistaa teräkseen pohjautuvia rakentamisen tuotteita ja palveluja. Tuotteitamme käytetään kestävän kehityksen mukaisesti rakennettavissa seinissä ja katoissa. Työllistämme noin 1 500 henkilöä, ja tuotantoa meillä on 12 tehtaassa. Toimimme asiakkaiden lähellä 10 Euroopan maassa ja palvelemme heitä Ruukki ja Plannja -päätuotemerkeillä. Vertailukelpoinen liikevaihtomme vuonna 2022 oli noin 646 milj. euroa. Olemme kotoisin Pohjolasta ja osa SSABta, jonka kanssa meillä on yhteinen arvopohja, sekä pitkä kokemus teräs- ja rakennusteollisuudesta. www.ruukki.fi