Tuotanto Pärnun uudella julkisivulinjalla aloitettu

21.10.2021

Ruukki Construction on investoinut moderniin julkisivutuotteiden tuotantolinjaan Pärnun tehtaalla Virossa. Liberta-julkisivukasetteja, julkisivulamelleja sekä asiakkaiden vaatimuksien mukaisesti räätälöityjä tuotteita valmistava uusi linja aloitti tuotannon syyskuussa 2021.

Uusi tuotantolinjan nostaa tuotannon tehokkuutta ja luotettavuutta, joka puolestaan mahdollistaa entistä täsmällisemmät asiakastoimitukset. Linja avaa uusia mahdollisuuksia tuoteportfolion laajentamiseen esimerkiksi suuremmilla julkisivutuotteilla. Tuotantolinjan automaatio parantaa myös työturvallisuutta.

”Uusi linja tuo Ruukille mahdollisuudet palvella entistä suurempaa asiakaskuntaa ja vastata paremmin lisääntyneeseen julkisivutuotteiden kysyntään kaikilla markkina-alueilla”, toteaa Adam Korol, Building Envelopes –liiketoimintayksikön johtaja.

Lehdistöpalvelu. Tapani Tuominen, viestintä, Ruukki Construction, puh. 050 314 3131, email: tapani.m.tuominen@ruukki.com

Ruukki Construction valmistaa teräkseen pohjautuvia rakentamisen tuotteita ja palveluja. Tuotteitamme käytetään kestävän kehityksen mukaisesti rakennettavissa seinissä ja katoissa. Työllistämme noin 1 400 henkilöä, ja tuotantoa meillä on 10 tehtaassa. Toimimme asiakkaiden lähellä 10 Euroopan maassa ja palvelemme heitä Ruukki ja Plannja –päätuotemerkeillä. Vertailukelpoinen liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 470 milj. euroa. Olemme kotoisin Pohjolasta ja osa SSABta, jonka kanssa meillä on yhteinen arvopohja, sekä pitkä kokemus teräs- ja rakennusteollisuudesta. www.ruukki.fi