Coffee House ja Wayne’s Coffee entistäkin Reilumpia

Reilusti kahvia. Siinä Coffeen Housen ja Wayne’s Coffeen kiteytetty sanoma tänään.

Reilua kahvia juodaan paljon. Sen maun ja eettisyyden yhdistelmä houkuttaa kahvin ystäviä ympäri Suomen. Coffee House -kahvilabaareissa ja Coffee Bar -toimipisteissä juotiin viime vuonna miljoona kupillista Reilua kahvia. Myös Wayne’s Coffeessa Reilua kahvia nautittiin lähes vastaava määrä, reilu miljoona kuppia. – Asiakkaille tuotteiden alkuperä ja ympäristövaikutukset ovat merkityksellisiä ostopäätösten tekemisessä. On tiedettävä missä ja miten ruoka on tuotettu, kertoo Coffee Housen ketjupäällikkö Tommi Harju. Valtaosa suomalaisista haluaa lisätä Reilun kaupan tuotteiden käyttämistä. Viime vuonna Reilun kaupan kahvitauolla 1 500 ihmistä nautti Coffee House ja Coffee Bar -toimipisteissä 375 litraa Reilua kahvia tunnin aikana. Wayne’s Coffee -kahviloissa Reilun kaupan Wayne´s Blendiä nautittiin lähes 300 litraa. – Haluamme ketjutasolla olla mukana edistämässä Reilun kaupan periaatteita sekä entistä tiedostavampaa elämäntapaa, tähdentää Wayne’s Coffeen markkinointipäällikkö Mikko Peltonen. Coffee House panostaa jatkossakin Reilun kaupan tuotevalikoiman laajentamiseen. Asiakkaiden pyynnöistä myös Prismojen valikoimiin on tuotu kahvilabaarien oma Reilun kaupan kahvisekoitus, Coffee House Blend. Wayne’s Coffeessa tulevaisuuden suunnitelmat ovat samansuuntaisia. Tummapaahtoisen talonkahvin, Reilun kaupan Wayne´s Blendin, rinnalle ollaan tuomassa Reilua espressoa. Lisäksi ketjun teevalikoimaa on tarkoitus laajentaa Reilu kaupan tuotteilla. Wayne’s Coffeen Reilun kaupan tummapaahtoinen kahvi on valmistettu hienoimmista käsin poimituista ja aurinkokuivatuista Arabica-pavuista. Ne tulevat suoraan Väli-Amerikan parhaimmilta kahvintuottajilta Wayne’c Coffeen omalle paahtimolle, jossa se paahdetaan käsityönä. Coffee Housen vaaleapaahtoinen Reilun kaupan kahvi on sataprosenttista Arabicaa, joka on kotoisin Perun ylängöiltä. Kaksi Suomen johtavinta kahvilaketjua osallistuvat Reilun kaupan kahvitaukoon 20.10. klo 8 - 20. Suomessa viime vuonna järjestettyyn Reiluun kahvitaukoon osallistui yli 52 000 ihmistä yli 200 paikkakunnalla. Kahvia nautittiin yli 6 400 litraa. Lisätiedot: Coffee House Ketjupäällikkö Tommi Harju SOK MaRa-ketjuohjaus, puh. 050 388 3655, tommi.harju@sok.fi Wayne’s Coffee Mikko Peltonen, Marketing Manager, puh. 0400 635 315, mikko.peltonen@waynescoffee.fi S-ryhmään kuuluvia Coffee House -kahvilabaareja ja Coffee Bar -toimipisteitä on Suomessa 27 kappaletta ja yksi Tallinnassa. Coffee House tarjoaa suolaista ja makeaa aamukahvista lounaaseen ja illanviettoon. Kaikissa kahviloissa on täydet A-oikeudet. Monipuolisen kahvivalikoiman lisäksi tarjolla on useita teelaatuja, joista neljä on Reilun kaupan teetä. Coffee House avasi viime vuonna seitsemän uutta kahvilabaaria. Päivittäin kahvilabaarit palvelevat reilua 5 000 ihmistä. Wayne´s Coffee on Pohjoismaiden suurin kahvilaketju, joka on tunnettu korkealaatuisten kahvituotteidensa ohella itse leivotuista kahvilatuotteista sekä tuoreista raaka-aineista valmistetusta ruoasta. Coffee Shop -konseptiin perustuva ketju on perustettu vuonna Ruotsissa vuonna 1994. Suomen ensimmäinen Wayne´s Coffee -kahvila avattiin Helsingin Kaisaniemeen 1999. Tällä hetkellä ketjuun kuuluu yhteensä 101 kahvilaa Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Virossa, Venäjällä, Puolassa ja Norjassa. Suurin osa kahviloista nojaa franchising-yrittäjyyteen. Ketju palvelee päivittäin yli 30 000 asiakasta ketjun kokonaisliikevaihdon ollessa lähes 30 miljoonaa euroa. Suomessa on tällä hetkellä 20 Wayne´s Coffee-kahvilaa.