Memphisin burgereissa tuulahdus Karibiaa

Kaupunkilaisten rentona olohuoneena tunnetun Memphisin uudelta listalta löytyvät niin klassikkoannokset kuin Karibianmeren trooppisilla mauilla tuunatut uutuudetkin. Burgereista on samalla tehty entistäkin mehevämpiä ja kimpparuokien määrää on kasvatettu. Memphis on taas piirun verran hauskempi, vaivattomampi ja valloittavampi, kun uudet listat otetaan käyttöön 15. lokakuuta.

- Asiakkaat halusivat uusia makuja maailmalta ja vastasimme pyyntöön tuunaamalla burgereita, sandwichejä ja wokkeja raikkailla Karibian mauilla. Memphisin henkinen koti sykkii silti edelleen New Yorkissa. Suosituin Memphis Burger on ollut listoillamme jo 12 vuotta. Sitä syödään yli 30 000 kappaletta vuodessa, kertoo ketjupäällikkö Tommi Harju. - Ystävien kesken ulkona syöminen kasvaa ja ihmiset haluavat nauttia yhteisestä ajasta napostelun ohessa. Siksi Memphisissä kehiteltiin ruokia jaettavaksi porukan kesken. Ruokalistan viinit on lisäksi hinnoiteltu yhdenmukaisesti madaltamaan kynnystä uusien makujen kokeilemiseen ja mukana on myös yksi matalan alkoholiprosentin omaava, terveellisempi viinivaihtoehto, valottaa Harju uuden listan taustoja. Asiakkaiden toiveiden mukaan myös terveellisyys näkyy yhä enemmän Memphisissä, esimerkiksi kaikkiin sandwicheihin on nyt vaihdettu matalan gi-arvon moniviljaleipä. Keveys näkyy myös listan The lighter side- ja low carb -osioissa sekä burgereiden kevyemmissä lisäkevaihtoehdoissa. Kaikkien annosten kalorimäärät löytyvät internetistä osoitteesta www.memphis.fi. Kaikissa Memphis-ravintoloissa soi DJ Slow:n laatima musiikkimaailma, joka tarjoaa virikkeitä arjesta irrottautumiseen ja rentoon yhdessäoloon sekä luo ravintolaan tunnelmaa, Harju huomauttaa. Memphis on olohuone, jonne lähdetään näyttäytymään ja jonka tunnelma muuttuu kellon mukaan. Memphisissä korostuu kohtaaminen, vaivattomuus, leikkisyys ja arjesta irrottautuminen. Memphis on S-ryhmän ravintola, joita on tällä hetkellä Suomessa viisi: Helsingissä Kampin keskuksessa ja Yliopistonkadulla, Lahdessa, Kuopiossa ja Jyväskylässä. Memphis-ravintoloista ensimmäinen on perustettu vuonna 1992. Memphis-ruokalistan annoksia myydään myös mukaan. Take away -annosten hinnat ovat noin 8,2 % edullisempia elintarvikkeiden arvonlisäveron laskusta johtuen. Lisätietoja: Memphis-ketjupäällikkö Tommi Harju, SOK MaRa-ketjuohjaus, p. 010 768 2839 tommi.harju@sok.fi Ravintolapäälliköt: Memphis Kamppi, Piia Virtanen piia.virtanen@sok.fi Memphis Hesari, Heidi Lehtosaari heidi.lehtosaari@sok.fi Memphis Lahti, Anne Kajaniemi anne.kajaniemi@sok.fi Memphis Jyväskylä, Sirpa Räsänen sirpa.rasanen@sok.fi Memphis Kuopio, Tanja Vornanen tanja.vornanen@sok.fi