Suomalaista katuruokaa Citykäytävässä 23.10. alkaen

Karjalanpaistia pitaleivässä, pikkelöityjä sieniä ja leipäjuustoa. Uusi pop up -ravintola Koju ammentaa suomalaisista perinneruoista ja snägäriperinteestä.

S-ryhmän testiravintola Food Labiin aukeaa to 23.10. suomalaista street foodia tarjoava Koju. Kojun ruokalistalta löytyy Suomi-vivahteella sävytettyjä perinneruokia, jotka on modernisoitu ja muokattu uudelleen katuruoka-annoksiksi. Seuraavan puolen vuoden ajan Kojussa testataan, miten karjalanpaisti, juurekset ja muut kotimaiset ruokaperinteet toimivat yhdessä eksoottisempien makujen kanssa, kun ne tarjotaan moniviljapitan, perinteisen keitinpiirakan tai rieskarullan välissä.

Palan painikkeeksi voi valita esimerkiksi mustikkamaitoa tai Kojun itse tehtyä limonadia, ja eväät tuunataan tietysti Kaikilla mausteilla -maustebaarista.

Idea uuteen, suomalaista katuruokaa tarjoavaan konseptiin saatiin Food Labin asiakkailta. Kehitystyössä hyödynnetään aktiivisesti tiivistä kanta-asiakkaiden joukkoa, VIP-kehittäjiä. Uudet konseptit suunnitellaan yhdessä heidän kanssaan, tuotteista kokonaisuuteen. Kojun snägäriherkut ovat tarjolla ensi kevääseen asti.

Anne-Maria Mikkonen
Food Lab Manager, HOK-Elanto
anne-maria.mikkonen@sok.fi

Food Lab on SOK:n ja HOK-Elannon yhteinen kehitysprojekti, jossa testataan ja kehitetään uusia ravintolakonsepteja yhdessä asiakkaiden kanssa. Yksi Food Labin testijakso kestää puoli vuotta, jonka aikana konseptia muokataan ja kehitetään asiakkaiden palautteiden ja kehitysehdotusten perusteella. Asiakkaat saavat myös ehdottaa tulevia konsepteja. Food Lab on Suomessa ainoa laatuaan.