Saarioinen on Suomen luotetuin valmisruokamerkki

Saarioinen valittiin Suomen luotetuimmaksi valmisruokamerkiksi Valittujen Palojen Luotetuin merkki -lukijatutkimuksessa.

Saarioinen sai kategoriassaan 44 prosenttia kaikista äänistä nousten ylivoimaiseksi ykköseksi kilpailevien tuotemerkkien rinnalla. Kaikkein suurinta luottamusta se keräsi alle 50-vuotiaiden joukossa, joista 49 prosenttia nimesi Saarioisen luottamakseen valmisruokamerkiksi.

- Saarioinen saavutti arvioitavissa ominaisuuksissa 4,14 pisteen keskiarvon asteikolla yhdestä viiteen. Olemme todella tyytyväisiä tulokseen, ja jatkamme työtä suomalaisten arjen helpottamiseksi hyvällä ruualla, Saarioisten markkinointi- ja viestintäjohtaja Katriina Virtanen kertoo.

Valittujen palojen -valmisruokakategoriaan vastasi yhteensä 649 suomalaista, jotka nimesivät 40 valmisruokabrändiä. Arvioitavat ominaisuudet olivat laatu, hinta-laatu, tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen sekä eettisyys ja vastuullisuus. Lisäksi kysyttiin onko vastaaja nimeämänsä merkin käyttäjä ja voisiko hän suositella sitä muille.

Valittujen Palojen yhdessä brittiläisen Wyman Dillon -tutkimuslaitoksen kanssa tekemässä Luotetuin Merkki -kyselyssä selvitettiin kuluttajien luottamusta tuotemerkkeihin. Avoimiin kysymyksiin vastasi noin 2 000 suomalaista Valitut Palat -lehden tilaajaa. Tulokset painotettiin iän ja sukupuolen mukaan aikuisväestöä vastaavaksi.

Katriina Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Saarioinen Oy, puh. 040 724 3570, katriina.virtanen@saarioinen.fi
Tiina Suomela, tutkimuspäällikkö, Valitut Palat, puh. (09) 503 4655, tiina.suomela@valitutpalat.fi

Kotimainen perheyritys Saarioinen on helpottanut suomalaisten arkea ja luonut merkittäviä makumuistoja jo 60 vuoden ajan. Tänä päivänä olemme yksi Suomen johtavista ruokataloista 259,6 miljoonan euron liikevaihdolla (2015).

Kangasalan Sahalahdella sijaitsevan Saarioisten kartanon ympärille on kasvanut moderni ruokatalo. Kangasalan lisäksi hyvää ruokaa valmistuu Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1325 saarioislaisen voimin. Yhdessä valmistamme puhtaista raaka-aineista suomalaisten lempiruokia – sekä klassikoita että tulevia uusia suosikkeja.

www.saarioinen.fi