• Saarioinen Oy/

Saarioinen Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu – Ilkka Brander Saarioinen Oy:n toimitusjohtajaksi Matti Karppisen siirtyessä eläkkeelle

Saarioinen Oy:n nykyisen toimitusjohtajan Matti Karppisen, 65, jäädessä eläkkeelle Saarioinen Oy:n hallitus on valinnut Ilkka Branderin, 47, Saarioinen Oy:n toimitusjohtajaksi 1.1.2024 alkaen.

”Hallitus uskoo, että Ilkka on oikea henkilö jatkamaan Saarioisten toiminnan uudistamista kuluttaja- ja asiakaslähtöisesti. Ilkalla on vahva osaaminen kaupan ja elintarvikeketjun alueilta ja erinomaista johtamiskokemusta monialaisista yhtiöistä. Hän on ollut pidetty esimies henkilöstön keskuudessa toimimissaan yhtiöissä. Ilkka on ollut jäsenenä Saarioinen Oy:n hallituksessa yli kuusi vuotta ja tuntee yhtiön hyvin”, sanoo Saarioisten hallituksen puheenjohtaja Kaisu Avotie.

Matti on työskennellyt Saarioisten toimitusjohtajana viimeiset seitsemän vuotta. ”Saarioisten hallitus ja omistajat kiittävät Mattia pitkästä ja ansiokkaasta työstä yhtiön hyväksi. Matin johdolla Saarioisissa on toteutettu merkittäviä uudistavia muutoksia ja yhtiömme toimintaa on ohjattu voimakkaasti kuluttaja - ja asiakaslähtöiseen suuntaan”, kiittää hallituksen puheenjohtaja Kaisu Avotie.

”Ihailen Saarioisten koko tarinaa, sen vaiheita kartanon pelloilta aina johtavaksi valmisruokataloksi. Olen tavannut paljon saarioislaisia vuosien varrella, ja olen aina yhtä hämmentynyt, kuinka intohimolla he suhtautuvat omaan työhönsä ja valmistettaviin tuotteisiin. Tätä yhtiötä on mahtava päästä luotsaamaan ja tekemään töitä tämän porukan kanssa yhdessä”, toteaa Ilkka Brander.

Tampereella 1.11.2023

Kaisu Avotie, Saarioinen Oy, hallituksen puheenjohtaja, sähköposti kaisu.avotie@saarioinen.fi

Haastattelupyynnöt:

Tia Yrjölä, Saarioinen Oy, johtaja kuluttajakokemus, tia.yrjola@saarioinen.fi, p. 050 593 2168

Kuvat: https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Faineistopankki.saarioinen.fi%2Fl%2FcnNNzzLHSK88&data=05%7C01%7Canne.metsa-simola%40saarioinen.fi%7Ce7ffc6bf89654bc0fa0308dbdab54d9a%7Ce36b54d579874bf89fd0fa8bce110524%7C0%7C0%7C638344244454744860%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=AnALGIalr%2FHccNUyXhNby2NOu8vjCNwUxYNq4nAVjA4%3D&reserved=0

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo yli 65 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 200 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Saarioinen on Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957.  www.saarioinen.fi