Saarioinen valittiin jälleen Suomen luotetuimmaksi valmisruokamerkiksi

Saarioinen on valittu Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat) vuosittain teettämässä Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi valmisruokamerkiksi jo 22. kerran.

Saarioinen sai 32 prosentin osuuden kategorian maininnoista. Kaikkein suurinta luottamus oli lapsiperheiden, naisten ja yli 50+ vuotiaiden keskuudessa. Tutkimus toteutettiin online-tutkimuksena, jossa avoimiin kysymyksiin vastasi 2 296 henkilöä. Tulokset painotettiin väestöä vastaavaksi iän (20+ v.), sukupuolen ja asuinalueen mukaan.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä tuotekategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden (laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajan tarpeiden ymmärtäminen, eettinen vastuullisuus) sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1–5. Saarioinen sai kuluttajilta kategorian korkeimmat arviot vahvasta tuotekuvastaan (4,5).

”Luotetuin merkki on osoitus siitä, että suomalaiset luottavat Saarioisiin ja sen tuotteisiin. Se syntyy yhdessä tekemällä ja yhteen hiileen puhaltamalla. Tämä luottamus suhteessa kuluttajiin ja asiakkaisiin pitää ansaita uudelleen joka päivä ja siihen tarvitaan meitä kaikkia yhdessä.” kertoo kuluttajakokemuksesta vastaava johtaja Tia Yrjölä Saarioisilta.

Saarioinen Oy, Tia Yrjölä, johtaja, kuluttajakokemus,  tia.yrjola@saarioinen.fi,  puh. 050 593 21 68

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo yli 65 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 200 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Saarioinen on Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957.  www.saarioinen.fi