Saarioisten 5 vaille valmis -tuotesarja kasvaa herkullisilla kesäwokeilla

Suomalaisten kiinnostus nopeasti itse valmistettavia ruokia kohtaan on kasvussa. Kuluttajat ovat ottaneet Saarioisten 5 vaille valmis -tuotesarjan hyvin vastaan, ja pian kauppoihin ilmestyvät myös uudet mökkiarkeenkin sopivat kesäwokit. Kesäkeittiön herkulliset Halloumi-kasviswokki ja Chorizopyörykkä-kasviswokki valmistuvat käden käänteessä grillissä tai parilalla.

Saarioisten alkuvuonna lanseeraama 5 vaille valmis -tuotesarja sisältää tuoreista raaka-aineista valmistettavia, helposti kypsennettäviä aterioita, joista kokkaa herkullisen ruoan viidessä minuutissa. Suomalaiskodeissa uudenlaiset tuoreet valmisruoat on otettu erittäin hyvin vastaan.

- Nopean syömisen trendi jatkuu edelleen, mutta sen ohella myös kotikokkauksen suosio on nousussa. Suomalaiset ovat kesäisin uskollista grillikansaa, ja selvityksemme mukaan grilli kuumeneekin joka toisessa kodissa taas pian viikoittain. Myös 5 vaille valmis -sarjan uudet kausimaut valmistuvat nopeasti vaikkapa grillissä parilalla, Saarioisten innovaatiojohtaja Mirja Lonka kertoo.

Yhdessä 5 vaille valmis -wokkipakkauksessa on ainekset kahden henkilön maittavaan ateriaan. Kesäwokeista toinen sopii myös kasvisruokavaliota noudattaville.

- Kreikkalaista makumaailmaa noudattava Halloumi-kasviswokki sisältää aitoa halloumijuustoa ja kalamataoliiveja, ja se sopii myös kasvissyöjille. Memphis Smoky BBQ -kastikkeella maustetussa Chorizopyörykkä-kasviswokissa puolestaan on chorizo-lihapyöryköiden lisäksi tuoretta maissia sekä trendikästä pinaattia. Molemmat wokit sisältävät kuluttajien toiveesta runsaasti kasviksia, Lonka sanoo.

Tutkimustiedot perustuvat Saarioisten tilaamaan kyselytutkimukseen. Tutkimusaineisto koottiin verkkotutkimusyhtiö M3 Research Oy:n internetpaneelissa huhtikuussa 2016. Kyselyyn vastasi 1 000 iältään 15–70-vuotiasta suomalaista, ja lähtöotos on kansallisesti edustava. Kyselytutkimuksen suunnitteli ja analysoi Pohjoisranta Burson-Marsteller Oy.

Lisätietoja: Mirja Lonka, innovaatiojohtaja Saarioinen Oy, puh. 050 582 4125, mirja.lonka@saarioinen.fi

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi