Saarioisten 5 vaille valmis on uusi tapa laittaa ruokaa

Saarioisten 5 vaille valmis -sarjan tuotteilla valmistat aterian tuoreista raaka-aineista muutamassa minuutissa pannulla paistaen. Ateriat sisältävät reilusti kasviksia ja pakkauksissa on kaikki tarvittava mukana maustekastiketta myöten. Nyt 5 vaille valmis -aterioiden kansainväliseen makuvalikoimaan liittyy mukaan lempeänmausteinen Korean BBQ -wok.

Saarioisten teettämän tutkimuksen* mukaan kiireinenkin suomalainen arvostaa sitä, että ruoka valmistetaan itse. 5 vaille valmis -ateriat ovat loistava vaihtoehto sellaiselle, joka haluaa ruoan nopeasti lautaselle, mutta arvostaa myös itse tehtyä ruokaa.

”Tämän helpommaksi lämpimän ja herkullisen aterian kokkaaminen ei voi mennä. Ruoanlaittajan tarvitsee vain lisätä valmiiksi pilkotut tuoreet raaka-aineet pannulle, paistaa ne ja maustaa herkullisella maustekastikkeella”, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Laura Hiltunen Saarioisilta.

Kypsennä ja nauti!

Suomalaiset eivät halua tinkiä tuoreista raaka-aineista ja hyvästä mausta, vaikka ruoanlaittoon olisi vain muutama minuutti aikaa. Arkiruokaa haluttaisiin kokata itse, mutta moni kokee sen haasteelliseksi, kun raaka-aineita pitäisi olla kotona valmiina odottamassa kiireistä töistä saapujaa.

Saarioisilla on suunniteltu kaikki valmiiksi ja 5 vaille valmis -pakkauksiin on koottu juuri oikea määrä raaka-aineita helpottamaan maistuvan aterian valmistusta. Tällöin raaka-aineista ei synny hävikkiä lainkaan.

5 vaille valmis -pakkauksissa on mukana kaikki tarvittava kaikki tarvittava valmiina: keitettyä nuudelia tai riisiä, kypsennettyä kanaa tai porsaanlihaa, tuoreita valmiiksi pilkottuja kasviksia sekä ruokalajin makumaailmaan kehitetty maustekastike. Kasvisten määrä aterioissa on todella reilu, noin puolet annoskoosta. 5 vaille valmis -sarjaan kuuluu kaksi wokkia ja kaksi currya, jotka ovat kaikki laktoosittomia ja gluteenittomia.

Pöytä koreaksi

5 vaille valmis -aterioiden monipuoliseen makuvalikoimaan liittyy mukaan Korean BBQ -wok, joka maustetaan korealaisella Bulgogi-kastikkeella. Kastikkeessa maistuvat soijakastike, chili, seesaminsiemenet ja valkosipuli. Korealaiseen makumaailmaan johdattelevat lisäksi uunipaahdettu broilerin sisäfilee, keitetty riisi sekä tuoreet kasvikset.

tuoteryhmäpäällikkö Laura Hiltunen, Saarioinen Oy, puh. 0500 501 930, laura.hiltunen@saarioinen.fi

Kuva- ja materiaalipyynnöt:
Anu Lehtinen, viestintäpäällikkö, puh. 050 529 8569, anu.lehtinen@saarioinen.fi

*Saarioinen Lempiruokatutkimus, joulukuu 2017

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo yli 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Tämän lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi