Saarioisten Eväs vastaa liikkuvan elämän tarpeisiin

Saarioisten Eväs-tuotesarja uudistuu ja tarjoaa arjen kiireisiin maukkaan valikoiman terveellisiä välipaloja. Jopa 2,8 miljoonaa suomalaista syö vähintään viikoittain välipaloja kodin ulkopuolella, selviää Foodwestin tutkimuksesta. Eväs-tuotteiden pakkauksissa on kiinnitetty huomiota siihen, että välipalan voi syödä siististi paikasta toiseen liikkuessa.

2,8 miljoonaa suomalaista syö välipaloja kodin ulkopuolella vähintään kerran viikossa, selviää Foodwestin tekemästä kyselystä. Eniten välipaloja syödään työpaikalla ja toiseksi eniten liikuntaharrastusten parissa.

– Elämäntapamme on entistä liikkuvaisempi. Haluamme Saarioisten Eväs-sarjan vastaavan entistä paremmin kuluttajien kiireisen arjen tarpeisiin. Jopa 80 prosenttia ihmisistä ostaa välipalan spontaanisti kaupungilla liikkuessaan. Siksi välipalatuotteilta toivotaan, että ne ovat helposti kuljetettavia ja siististi syötäviä, eikä niitä tarvitse erikseen lämmittää, Saarioisten markkinointi- ja viestintäjohtaja Katriina Virtanen sanoo.

Välipalat korvaavat lounaan

Saarioisten uudistettu Eväs-tuotesarja sisältää täytettyjä leipiä, salaatteja ja baguetteja sekä nuorten suosimia wrappeja. Eväät ovat täyttäviä ja kautta linjan tuoreista raaka-aineista valmistettu.

Tarve terveellisiin ja täyttäviin tuotteisiin on todellinen, sillä Foodwestin selvityksen mukaan niitä toivotaan etenkin kiireisen työpäivän lounasvaihtoehdoksi. Liikuntaharrastuksien yhteyteen taas kaivataan terveellisiä ja helposti laukussa kannettavia välipaloja.

– Haluamme tarjota trendikkäitä ja monipuolisia välipaloja. Eväs-sarjastamme löytyvät tuotteet sisältävät tuoreita kasviksia ja kanaa, kalaa tai kinkkua. Ne toimivat myös hyvinä vaihtoehtoina lämpimälle aterialle, Virtanen kertoo.

Hyvä maku ennen kaikkea

Maku on Saarioisilla ensiarvoisen tärkeä. Eväs-tuotesarjan uusissa tuotteissa keskitytään ajankohtaisiin makuihin, kuten teriyaki- ja chipotle-kastikkeisiin. Eväistä löytyy myös makutestin voittajaksi valittu Broiler-Caesarsalaatti (Foodwest: Caesarsalaattien kuluttajatutkimus 3/2015).

– Ennen kaikkea painotamme Saarioisten tuotekehityksessä makua, ja sen ovat huomanneet myös kuluttajat. Saarioisten Eväs-sarjan Broiler-Caesarsalaatti oli teettämämme makutestin mukaan kaikissa ominaisuuksissaan kilpailijoitaan edellä. Maun ohella kuluttajat arvostavat salaateissa myös tuoreuden tuntua ja värikkyyttä, Virtanen kertoo.

Eväs-tuotesarjan uutuudet

Eväs Kana-Provencensalaatti 280 g
Provence-yrttiöljyllä marinoitua pastaa, tuoretta salaattia, uunissa paahdettua kanaa, kananmunaa, Kalamata-oliiveja ja Parmesanjuustoa sekä maukkaita pisaratomaatteja. Salaatissa on mukana itse valmistettu makuöljy tuorepakastetuista yrteistä

Eväs Kana-Teriyakisalaatti 280 g

Teriyakimarinoitua vehnänuudelia, uunissa paahdettua kanaa, tuoretta salaattia, porkkanalastuja, bambun versosuikaleita, valkosipulin versoja ja suikaloitua paprikaa. Limelohkosta voit puristaa salaattiisi mukavan lisäraikkauden. Salaatissa on mukana itse valmistettu teriyaki-makuöljy.

Eväs Baguette Kana-Chipotle 160 g ja Eväs Baguette Kinkku-Pepperoni 160 g

Suomessa leivottu moniviljapatonki täytettynä street food - trendiin iskevillä täytteillä. Eväs Baguette Kana-Chipotlessa on maustettua kanaa, cole slaw -salaattia ja jääsalaattia. Eväs Baguettessa on kinkkua, pepperonia, marinoitua sipulia, aurinkokuivattua tomaattia ja jääsalaattia.

Eväs Kanawrap 240 g ja Eväs Kana-Caesarwrap 220 g

Pikaruokapaikkojen suosikkeja nyt tarjolla myös kuluttajapakattuina. Eväs Kanawrapissa on paahdettua kanaa, tuoretta salaattia, tomaattia, punaista pestoa ja täyteläistä majoneesia tomaattitortillaan käärittynä. Eväs Kana-Caesarwrap sisältää paahdettua kanaa, parmesanjuustoa, tuoretta salaattia, tomaattia, herkullista caesarkastiketta sekä täyteläistä majoneesia tomaattitortillaan käärittynä. Eväs Wrap on siisti ja helppo syödä, toinen pää on rullattu umpeen, jolloin täytteet eivät pääse valumaan.

Katriina Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Saarioinen Oy, puh. 040 7243570 katriina.virtanen@saarioinen.fi

Tutkimustulokset perustuvat Foodwestin kevään 2015 aikana tekemään Välipalatutkimukseen. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena online-yhteisötutkimuksena Foodwestin tutkimusyhteisöalustalla sekä kvantitatiivisena Internet-kyselynä, johon osallistui 630 kuluttajaa valtakunnallisesti.

Kotimainen perheyritys Saarioinen on helpottanut suomalaisten arkea ja luonut merkittäviä makumuistoja jo 60 vuoden ajan. Tänä päivänä olemme yksi Suomen johtavista ruokataloista 282,3 miljoonan euron liikevaihdolla (2014).

Kangasalan Sahalahdella sijaitsevan Saarioisten kartanon ympärille on kasvanut moderni ruokatalo. Kangasalan lisäksi hyvää ruokaa valmistuu Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1340 saarioislaisen voimin. Yhdessä valmistamme puhtaista raaka-aineista suomalaisten lempiruokia – sekä klassikoita että tulevia uusia suosikkeja.

www.saarioinen.fi