• Saarioinen Oy/

Saarioisten ja Vappu Pimiän yhteistyönä syntynyt uutuuslaatikko tuo makua arkeen – Jauheliha-ohravuoka maistuu koko perheelle

Saarioisten monipuolinen laatikkovalikoima laajenee elokuun lopussa, kun Saarioinen tuo markkinoille Vappu Pimiän kanssa kehitetyn uutuuslaatikon, Jauheliha-ohravuoan.

“Laatikoiden rooli suomalaisten ruokapöydissä on merkittävä – yli 80 % valmisruokaa ostavista suomalaisista syö niitä vähintään kerran kuussa. Vappu Pimiän kanssa suunnittelemamme Jauheliha-ohravuoka tuo uutta twistiä klassikkolaatikoidemme rinnalle ja herkullisen uutuuden on testattu maistuvan koko perheelle, kertoo Saarioisten kuluttajakokemuksesta vastaava johtaja, Tia Yrjölä.

Mehevä Jauheliha-ohravuoka on valmistettu suomalaisesta naudanlihasta, ohrasta ja porkkanasta. Väriä ja makua laktoosittomaan laatikkoon antavat tomaatti ja timjami.

“Kun yhdistin voimani Saarioisten äitien kanssa suomalaisten seuraavan lempiruoan löytämiseksi, minulla oli mielessäni kaksi haavetta: se, että lopputulosta voisi syödä hyvällä mielellä yhdessä ja että uutuuslaatikko sisältäisi kotimaista ohraa. Se maistuu mainiolta, on rakenteeltaan riisiä rouheampi ja antaa töitä suomalaisille viljelijöille, joten enpä äkkiseltään keksi parempaa valintaa”, Vappu Pimiä sanoo.

Saarioisten laatikot ovat suomalaisten lempiruokia

Saarioisilla on ollut tärkeä rooli suomalaisten arjessa jo vuosikymmenien ajan. Vaikka syöminen muuttuu ja monipuolistuu, klassikkotuotteet ovat pysyneet kuluttajien suosikkeina ja lempiruokina jo 65 vuotta. Saarioisten laatikkosarjassa on tällä hetkellä 12 laatikkoa. Ne tehdään kuten kotonakin, mutta isommissa uuneissa. Paistamisen jälkeen tuotteet jäähdytetään nopeasti, mikä takaa säilyvyyden. Mitään säilöntäaineita ei siis tarvita.

Myös Vappu Pimiälle Saarioisten laatikot ovat tuttuja jo lapsuudesta.

“Mun rakas isä on kokkailijaluonne, mutta muutakin on pitänyt elämässä ehtiä tekemään. Voi siis sanoa, että mä olen paitsi suurella rakkaudella, myös laatikoilla kasvanut. Nyt kun itse lähden reissuun, meidänkin kotona syödään isien tekemää ruokaa eli Saarioisten laatikoita”, hän sanoo.

Jauheliha-ohravuoan lanseeraus on osa Saarioisten Laatikoilla kasvanut -kampanjaa, jonka kasvoina toimivat juontaja Vappu Pimiän lisäksi artisti ALMA ja uimari Matti Mattsson.

Uutuuslaatikko on saatavilla kaupoista 29.-30.8. eteenpäin.

Lisätiedot:

Saarioinen:
Tia Yrjölä
tia.yrjola@saarioinen.fi

Mellakka:
Mia Eloranta
mia.eloranta@mellakka.fi

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo 65 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 250 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 200 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi