Saarioisten laatikot ovat makutestin ykkösiä

Foodwestin tekemän tutkimuksen mukaan Saarioisten lanttu-, maksa- ja porkkanalaatikko ovat kuluttajien mielestä makutestivertailun ykkösiä. Niissä yhdistyvät sopiva makeus ja maun voimakkuus juuri sellaisena, kuin kuluttajat toivovat. Saarioisten laatikot ovat myös halutuimpia joulupöytään.

Saarioisten maksalaatikko nousi kuluttajien lempimaksalaatikoksi Foodwestin tekemässä tutkimuksessa. Tutkimuksessa oli yhteensä 200 kuluttajaa arvioimassa viittä eri maksalaatikkoa ulkonäön, maun ja rakenteen perusteella. Puolet vastaajista sai tietää valmistajan nimen.

Saarioisten maksalaatikko vastasi kuluttajien mieltymyksiin parhaiten. Sen makeutta ja maun voimakkuutta pidettiin hyvänä. Saarioisten maksalaatikon rakenne oli myös kuluttajien mielestä juuri oikeanlainen; sopivan irtonainen ja kostea. Saarioisten maksalaatikko koettiin selvästi houkuttelevimpana myös niiden testihenkilöiden kohdalla, jotka saivat tietää valmistajan. Valmistajatieto jopa lisäsi Saarioisten maksalaatikon houkuttelevuutta entisestään.

Saarioisten lanttulaatikossa kuluttajien makuhermoa kutkutti sopivan voimakas maku. Myös laatikon kiinteys ja rakenne keräsivät kiitosta. Ja samaan suosikkilaatikoiden sarjaan selviytyi myös Saarioisten Porkkanalaatikko voittamalla sokkotestissä ykkössijan herkullisella maullaan.

Kuluttajien valintaperusteisiin ostotilanteessa vaikuttavat merkittävästi valmistaja (43 % vastaajista) sekä kotimaisuus (35 %) ja hinta (30 %).

- Olemme erittäin tyytyväisiä makutestien tuloksiin. Tulokset kertovat, että olemme onnistuneet tuotekehitystyössä vastaamaan kuluttajien makutottumuksiin ja että Saarioisten brändiin luotetaan, kertoo tutkimusta johtanut tutkimuspäällikkö Outi Salonen Saarioisilta.

Saarioisten maksalaatikoita valmistetaan noin 10 miljoonaa vuokaa vuodessa, ja ne kypsyvät sopivan paahteisiksi Saarioisten Sahalahden tehtaan 30 metriä pitkän uunin pehmeässä lämmössä. Maksalaatikoihin käytetään maitoa, riisiä, suomalaista sian-, broilerin- ja naudanmaksaa, rypsiöljyä, siirappia, rusinoita, suolaa, voita, sipulia ja mausteita (mm. valkopippuria). Saarioisten maksalaatikolla on Joutsenmerkki.

Saarioisten valikoimassa on vähittäiskaupoissa tällä hetkellä perinteistä maksalaatikkoa 400 ja 700 gramman vuoissa, sekä laktoosittomana ja rusinattomana versiona 400 gramman vuoissa.

Markkinointipäällikkö Päivi Pitkämäki, Saarioinen Oy, puh. 050 586 5316, paivi.pitkamaki@saarioinen.fi

Markkinointi ja viestintäjohtaja Katriina Virtanen, Saarioinen Oy, puh. 040 724 3570, katriina.virtanen@saarioinen.fi

Kotimainen perheyritys Saarioinen on helpottanut suomalaisten arkea ja luonut merkittäviä makumuistoja jo 60 vuoden ajan. Tänä päivänä olemme yksi Suomen johtavista ruokataloista 282,3 miljoonan euron liikevaihdolla (2014).

Kangasalan Sahalahdella sijaitsevan Saarioisten kartanon ympärille on kasvanut moderni ruokatalo. Kangasalan lisäksi hyvää ruokaa valmistuu Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 340 saarioislaisen voimin. Yhdessä valmistamme puhtaista raaka-aineista suomalaisten lempiruokia – sekä klassikoita että tulevia uusia suosikkeja. www.saarioinen.fi