Saarioisten tuoteuutuudet

Valmisruoka, markkinoille 27.8.2015

Balanssi-ateriasarja

Uusissa Balanssi-aterisoissamme on runsaasti kasviksia ja paljon proteiinia. Valitsimme niihin taidolla ja huolella raaka-aineet, jotta saimme hiilihydraatit, rasvat ja proteiinit tasapainoon.

Balanssi-ateriat kypsennetään hellävaraisesti ja nopeasti, jotta niiden ravintoaineet säilyvät hyvin. Valmistuksessa ei käytetä säilöntä- tai lisäaineita. Ateriat on maustettu taidokkaasti mm. yrteillä ja pippureilla, jolloin saimme suolan määrän pieneksi. Kaikilla Balanssi-tuotteillamme on Sydänmerkki.

BALANSSI KIRJOLOHIFILEEATERIA 320 G

Paljon toivottu kalavaihtoehto oli kuluttajatestin suosikki. Tässä herkullisessa ja tasapai­noisessa ateriassa on kotimaisen Saaristomeren kirjolohen lisäkkeenä sopivan purtavia uunijuureslohkoja ja trendikästä lehtikaalipestoa. Annoksen kalapitoisuus on 28 % ja valmistuksessa on käytetty jodioitua suolaa. Lisäksi annos on laktoositon ja gluteeniton.

BALANSSI NAUDANPAISTIATERIA 320 G

Maukkaassa ja monipuolisessa annoksessa on naudanpaistia, reilun kokoisia kasvispalo­ja, pehmeän täyteläistä bataattiaiolia ja yrttiperunoita. Naudanpaistiateria sai kuluttajates­tissä erityismainintoja täyteläisestä makukokonaisuudesta ja hyvästä maustaan. Annok­sen lihapitoisuus on 21 %, ja valmistuksessa on käytetty jodioitua suolaa. Lisäksi annos on laktoositon ja gluteeniton.

BALANSSI CHILI SIN CARNE -ATERIA 320 G

Chili sin carne täyttää toiveet herkullisesta kasvisruuasta. Annoksessa on täysjyväriisiä, avokadoa, porkkanaa, soijapapuja ja halloumi-juustoa. Nimensä annos saa kidney-papu­ja ja kikherneitä sisältävästä chilillä maustetusta kastikkeesta. Annoksen kasvispitoisuus on 63 %, ja sen valmistuksessa on käytetty jodioitua suolaa. Lisäksi annos on vähälak­toosinen ja gluteeniton.

Poketit

Uudet Poketit ovat herkullisia, uunipaistettuja piiraita runsailla ja voimakkaasti maistuvilla täytteillä. Proteiinipitoiset taikinakuoret on tuunattu terveellisillä ja maukkailla siemenillä. Makuvaihtoehdot on räätälöity tämän päivän makutren­dien mukaan. Sopiva koko pieneksi välipalaksi.

POKETTI INDIAN SPICE 2 KPL 160 G JA POKETTI MEXICAN SPICE 2 KPL 160 G

Poketti Indian Spice on intialaisittain maustettu jauhelihatäytteinen uunipaistet­tu piiras. Mexican Spice Poketissa on chorizotäyte. Proteiinipitoisten siemenin tuunattujen taikinakuorten kätköissä odottavat runsaat ja maukkaan ruokaisat täytteet.

CHILI-JAUHELIHAPIHVIT 160 G

Lihaisa ja mehevä jauhelihapihvi, johon makua tuovat chili, tomaatti ja jalapeno. Pihveissä on korkea lihapitoisuus, 70 %. Kahden kappaleen pakkaus sopii pie­nempäänkin talouteen. Gluteeniton ja laktoositon.

KASVIS-FETAPIHVIT 160 G

Rapeista kasviksista ja aidosta fetasta valmistettu mehevä kasvispihvi, johon makua tuovat muun muassa tuore basilika ja oliiviöljy. Kasvispitoisuus 82 %.

PIZZA PICCOLO HAWAII 120 G

Herkullinen välipalapizza, johon aidon maun tuovat palvi- ja ilmakuivattu kinkku, raikkaat ananas­kuutiot, pehmeästi basilikalla ja oreganolla ryyditetty tomaattikastike sekä täyteläinen mozzarella­juusto.

VISPIS MANSIKKA 130 G

Mansikoista, laktoosittomasta kuohukermasta ja mannasuurimoista valmistettu vaahdotettu marjaisa välipala. Maun ja rakenteen pehmentäjäksi lisätty kermaa. Korkea marjapitoisuus 32 %. Laktoositon.

Valmisruoka, syksyn kausituote, markkinoilla 27.8.2015-26.1.2016

LUUMU-VANILJAKIISSELI 200 G

Kerroskiisseli kermaisesta vaniljasta ja täyteläisestä luumusta.

Säilyvät tuotteet, markkinoille 1.11.2015

CREAMY RANCH-MAJONEESI 270 ML

Täyteläinen ja maukas, monikäyttöinen maustettu majoneesi. Ranch on sour cream -tyyppinen majoneesi­kastike, joka tyypillisesti maustetaan sipuleilla, yrteillä, pippureilla ja paprikalla. Tuttu maku sipseistä, uusi majoneesissa! Sopivaa tulisuutta chipotle-chilistä.

MANGOMARMELADI 230 G

Paistonkestävä mangomarmeladi, soveltuu sekä leivontaan

että täytteeksi kakkuihin ja myös paahtoleivän päälle.

Dronningholm

Säilyvät tuotteet, markkinoille 1.11.2015

DRONNINGHOLM KARVIAISHILLO 340 G

Pehmeän raikas herkutteluhillo vihreistä karviaisista. Soveltuu erinomaisesti juustojen ja pikkuna­posteltavien kanssa nautittavaksi. Myös jälkiruokiin ja täytteeksi leivonnaisiin.

Viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy,

puh. (03) 244 7350, 050 529 8569

Sähköposti: anu.lehtinen@saarioinen.fi

Kuluttajaneuvonta puh. 08001-78052

Tuotekuvat Saarioisten uutuuksista löytyvät osoitteesta www.saarioinen.fi/kuvapankki

Kuvat koottuna:

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa ruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan.

Saarioisten liikevaihto vuonna 2014 oli 282,3 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 1340 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella ja Huittisissa sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa.