Satu Virtasesta Saarioisten uusi talousjohtaja

Saarioinen-konsernin uudeksi talousjohtajaksi on nimitetty 1.1.2016 alkaen KTM Satu Virtanen aiemman talous- ja tietohallintojohtaja Heikki Hytösen siirtyessä eläkkeelle.

Saarioinen-konserni sai vuoden alussa uuden talous- ja tietohallintojohtajan, kun konsernin talouspäällikön tehtävissä aiemmin toiminut KTM Satu Virtanen, 48, aloitti uudessa positiossa. Saarioisilla noin kolme vuotta työskennellyt Virtanen on ehtinyt tehdä pitkän uran laskennan ja taloushallinnon tehtävissä eri yrityksissä.

Vuodenvaihteen intensiivisen tilinpäätöskauden jälkeen Virtasta odottavat lukuisat kehityshankkeet, joita hän on ollut käynnistämässä jo talouspäällikön tehtävissä.

”Näen talouden ja tietohallinnon keskeisenä tehtävänä liiketoiminnan kannattavan kasvun tukemisen ja sen mahdollistamisen. Oikean ja riittävän tiedon sekä oikean teknologian avulla mahdollistamme konsernille tehokkaan tavan toimia. Konsernin kehityshankkeissa talous- ja tietohallinto onkin vahvasti mukana digitalisaation mahdollistajana ja raportointiympäristön uudistajana”, Virtanen sanoo.

”Sadun valinta tehtävään oli luontevaa, sillä hänelle on jo kertynyt muutaman vuoden kokemus Saarioisten toiminnasta. Uskon hänen pystyvän uudistamaan ja kehittämään talous- ja tietohallintoamme entistä paremmin vastaamaan tämän päivän ja tulevaisuuden haasteisiin”, toimitusjohtaja Ilkka Mäkelä toteaa.

Vaikka Virtanen on tehnyt koko uransa laskennan ja taloushallinnon parissa, hän näkee kuitenkin elintarvikealan yrityksessä työskentelyn erityisen kiehtovana. Hän listaa Saarioisten merkittäviksi kilpailutekijöiksi 60 vuoden ruoanlaittokokemuksen ja vakavaraisuuden.

”Tämä ei ole mikään taloustermi, mutta myös talousjohtajan kulmasta Saarioisten strateginen menestystekijä on tuotteiden maku: meidän tulee olla herkullinen yritys.”

”Meidän tärkeimpiä tehtäviämme talous- ja tietohallinnossa on tarjota mahdollisimman hyvät eväät ydinliiketoiminnalle: nähdä, mitä ja millaista tietoa konsernin prosesseista tarvitaan ja miten sitä tuotetaan sekä miten pystymme ennakoimaan tulevaa.”

Tampereen yliopistosta ekonomiksi vuonna 1994 valmistunut Virtanen asuu Tampereella yhden lapsensa kanssa.

Aiemmin Saarioisten taloudesta ja tietohallinnosta vastannut johtaja Heikki Hytönen siirtyy eläkkeelle kevään 2016 aikana ja jatkaa siihen saakka konsernin palveluksessa rahoitusjohtajana esimiehenään toimitusjohtaja.

Talous ja tietohallinto -toiminto jakautuu kahteen osastoon, joissa talouden toiminnoista vastaa talousjohtaja ja tietohallinnosta tietohallintopäällikkö. Hytösen siirtyessä eläkkeelle rahoitukseen liittyvät tehtävät organisoidaan talousjohtajan alaisuuteen haettavalle rahoituspäällikölle.

Satu Virtanen, talousjohtaja, Saarioinen Oy, puh. (03) 244 7234, 050 363 8192, satu.virtanen@saarioinen.fi

Ilkka Mäkelä, toimitusjohtaja, Saarioinen Oy, puh. (03) 244 7527, 0500 831 116, ilkka.makela@saarioinen.fi

Kotimainen perheyritys Saarioinen on helpottanut suomalaisten arkea ja luonut merkittäviä makumuistoja jo 60 vuoden ajan. Tänä päivänä olemme yksi Suomen johtavista ruokataloista 282,3 miljoonan euron liikevaihdolla (2014).

Kangasalan Sahalahdella sijaitsevan Saarioisten kartanon ympärille on kasvanut moderni ruokatalo. Kangasalan lisäksi hyvää ruokaa valmistuu Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1340 saarioislaisen voimin. Yhdessä valmistamme puhtaista raaka-aineista suomalaisten lempiruokia – sekä klassikoita että tulevia uusia suosikkeja.