• Saarioinen Oy/

Thai-ruoan suosio suomessa kasvaa – Saarioisten 5 vaille valmis -tuotesarja laajenee uusilla currymauilla

Suomalaisia kiinnostaa tällä hetkellä etnisistä mauista eniten thai-ruoka. Saarioinen tuokin pian kauppoihin kaksi aasialaista uutuusmakua: Thai Red Curryn ja Thai Green Curryn, jotka täydentävät suosittua 5 vaille valmis -tuotesarjaa.

Saarioisten alkuvuonna lanseeraama 5 vaille valmis -tuotesarja sisältää tuoreista raaka-aineista valmistettavia aterioita, joista kokkaa herkullisen ruoan viidessä minuutissa. Idea tuotesarjaan syntyi suomalaisista kotikeittiöistä, joissa Saarioinen vieraili. Vaikka ruoan halutaan valmistuvan vikkelään, kaipaavat suomalaiset arkenakin ruoanlaittofiilistä. Nyt helposti kypsennettävien aterioiden tuotesarja kasvaa kahdella uudella etnisellä currymaulla: Thai Red Currylla sekä Thai Green Currylla.

”Thai-ruoka nousi kärkeen vertaillessamme suomalaisten kiinnostusta etnisiin ruokiin. Toiseksi eniten nousussa on intialainen ja kolmanneksi eniten japanilainen ruoka. Kehitimmekin 5 vaille valmis -tuotesarjaan uusia etnisiä makuja, jotka piristävät ruokailuja ja vievät nopeasti ja helposti makumatkalle curry-ruokien kotiin Kaakkois-Aasiaan”, Saarioisten innovaatiojohtaja Mirja Lonka kertoo.

Saarioisten uusien curryruokien perusta ovat maustamiskastikkeet, jotka sisältävät kookosmaitoa ja currytahnaa. Molemmissa mauissa on lisukkeena keitettyä riisiä. 5 vaille valmis - pakkauksesta löytyvät kaikki ainekset maittavaan yhden hengen curryyn. Thai Red Curry -ateria sisältää maustettuja kypsiä porsaanlihakuutioita ja pilkottuja kasviksia kuten punaista paprikaa, bambunversoja ja kiinankaalia. Mukana pakkauksessa on maustamiskastike, jossa on kookosmaistoa ja punaista currytahnaa. Thai Green Curry -ateria puolestaan sisältää kypsiä maustettuja broilerkuutioita ja pilkottuja kasviksia kuten soijapapua, kesäkurpitsaa ja kiinankaalia. Maustamiskastikkeessa on vihreää currytahnaa ja kookosmaitoa.

Katso videolta, miten 5 vaille valmis -ruoat valmistuvat käden käänteessä:

Red Thai Curryn valmistus

Green Thai Curryn valmistus

Tutkimuksen lähde: Mielipiteeni.fi, 8/2016 (Cintin paneeli, N=1024)

Lisätietoja: Innovaatiojohtaja Mirja Lonka, Saarioinen Oy, puh. 050 582 4125, mirja.lonka@saarioinen.fi

Viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy, puh. 050 529 8569, anu.lehtinen@saarioinen.fi

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi