Sp-prime laskee 1,00 prosenttiin

Säästöpankkien primekorko, Sp-prime, laskee 1,50 prosentista 1,00 prosenttiin 24.9.2012 alkaen. Primekoron lasku perustuu markkinakorkojen laskuun ja Säästöpankkiryhmän näkemykseen, että korkotaso pysyy matalana toistaiseksi.

Lisätietoja antaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri, puh. (09) 5480 5240 ja 0500 688 222, sähköposti pasi.kamari@saastopankki.fi.

Viestin lähettäjä:
puh. 040 56 55 953

Säästöpankkiryhmään kuuluu 33 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on noin 210, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä yli 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2011 liikevoittoa kertyi 65,4 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 587 000. www.saastopankki.fi