​Jukka Rantanen on uusi Sp-Kodin toimitusjohtaja

Jukka Rantanen, eMBA, LKV, on nimitetty kiinteistövälittäjä Sp-Kodin uudeksi toimitusjohtajaksi 1.11.2016 alkaen. Sp-Kotiin hän tulee Huoneistomarkkinoinnin liiketoimintajohtajan paikalta ja seuraa tehtävässään Antti Toivasta, joka siirtyi toukokuussa HPK Liiga Oy:n toimitusjohtajaksi. Sp-Koti on Säästöpankkiryhmään kuuluva kiinteistönvälitysketju, joka perustettiin vuonna 2010.

Jukka Rantasella on pitkä kokemus kiinteistönvälityksestä. Viimeiset viisi vuotta hän on työskennellyt Huoneistomarkkinointi Oy:ssä liiketoimintajohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä Realia Group Oy:ssä.

Tätä ennen hän oli Realia Groupiin kuuluvassa Huoneistokeskus Oy:ssä muun muassa liiketoiminnan kehitysjohtajana 2009–2011, aluejohtajana 2000–2009 ja myyntijohtajana 1995–2000.

Rantanen on koulutukseltaan eMBA. Uransa kiinteistövälityksessä hän aloitti Huoneistomarkkinoinnissa jo 1980-luvun puolessa välissä. Viime vuodet hän toi markkinoille palanneen ja voimakkaasti kasvaneen Huoneistomarkkinoinnin takaisin kiinteistövälitysliiketoiminnan parrasvaloihin Suomessa.

- Olen innoissani päästessäni kehittämään Sp-Koti-ketjua, jota on kehitetty määrätietoisesti ja ammattitaitoisesti viime vuodet. Tämä vaikutti myös päätökseeni ottaa tehtävä vastaan, Rantanen toteaa itse.

- Uskon oman taustani ja osaamiseni tukevan Sp-Kodin kehitystä edelleen entistä merkittävämmäksi alan toimijaksi. Meillä on siihen loistavat edellytykset. Tunnen entuudestaan paljon henkilöitä ketjusta ja odotan kovasti yhteistyömme käynnistyvän uudestaan, hän jatkaa.

Sp-Koti Oy:ön kuuluu tällä hetkellä 35 yritystä, yksi oma yksikkö ja seitsemän toiminimiyrittäjää. Sp-Koti teki yli 2600 asuntokauppaa vuonna 2015. Se kasvoi liikevaihdossa lähes 30 prosenttia ja tehtyjen asuntokauppojen määrässä 16 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Toimipisteiden sekä myytävien kohteiden määrällä mitattuna se on nyt Suomen neljänneksi suurin välitysketju.

- Jukka Rantanen on hakemamme vahvistus Sp-Koti Oy:n toimitusjohtajaksi ja Antti Toivasen työn jatkajaksi. Hänellä on laaja ja pitkä kokemus kiinteistönvälitystoiminnan näköalapaikoilta Suomesta. Toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi Sp-Kotiin ja Säästöpankkiryhmään, Sp-Kodin hallituksen puheenjohtaja Jukka Suominen kommentoi.

Säästöpankki on Suomen vanhin pankkiryhmä, jonka asiakkaana on 470 000 suomalaista kotitaloutta, pk-yritystä tai maatilataloutta. Asiakkailleen Säästöpankkiryhmä tarjoaa kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palvelut. Säästöpankkiryhmään kuuluu 23 Säästöpankin lisäksi
kiinteistönvälitysketju Sp-Koti, Sp-Rahastoyhtiö, Sp-Henkivakuutus, Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj ja Säästöpankkiliitto Osk. Säästöpankkiryhmä työllistää noin 1200 ihmistä eri puolilla Suomea.