Lipper Fund Awards -palkinto Sp-Rahastoyhtiön Säästöpankki Lyhytkorko -rahastolle

Säästöpankin Sp-Rahastoyhtiön Säästöpankki Lyhytkorko -rahasto on voittanut LSEG Lipper Fund Awards 2024 -palkinnon parhaana pohjoismaisena rahastona. Palkinto on osoitus menestyksekkäästä rahastonhoidosta. Arvostettuja LSEG Lipper Fund Awards -palkintoja jaetaan vuosittain maailmanlaajuisesti. Säästöpankki Lyhytkorko -rahastolle palkinto on jo neljäs.

Säästöpankki Lyhytkorko -rahasto on voittanut LSEG Lipper Fund Awards 2024 -palkinnon parhaana pohjoismaisena rahastona lyhyiden korkorahastojen sarjassa (3, 5 ja 10 vuotta). Palkinto myönnettiin osoituksena rahaston erinomaisesta pitkän ajan tuottokehityksestä. LSEG Lipper Fund Awards -palkintoja on jaettu jo yli 30 vuoden ajan maailmanlaajuisesti. Säästöpankki Lyhytkorko -rahasto on voittanut saman palkinnon myös vuosina 2021, 2022 ja 2023.

”Tämä palkinto on osoitus pitkäjänteisestä työstä, jota salkunhoitajamme tekevät suurella intohimolla. Asiakkaidemme vaurastuminen on luonnollisesti toimintamme keskeisin tavoite ja myös tulevaisuudessa panostamme vahvasti toimintamme kehittämiseen ja kilpailukyvyn kasvattamiseen”, kertoo Sp-Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Petteri Vaarnanen.

”Säästäminen kuuluu kaikille. Uskomme vahvasti, että kaikilla on mahdollisuus vauraampaan tulevaisuuteen, vaikka matka voikin joskus tuntua pitkältä. Tahdomme olla tässä asiakkaidemme taloudellisena kumppanina. Kattavalla ja palkitulla tuotevalikoimallamme voimme vastata monipuolisesti asiakkaiden tarpeisiin ja nostaa esiin pitkäjänteisen ja säännöllisen säästämisen merkitystä varallisuuden kartuttamisessa”, Vaarnanen jatkaa.

Säästöpankki Lyhytkorko -rahastolla kilpailukykyinen tuotto

Säästöpankki Lyhytkorko -rahastoa jo yli 10 vuotta vetänyt salkunhoitaja Mikko Rautiainen tiivistää rahastomenestyksen kykyyn sopeutua oikea-aikaisesti muuttuvaan korkoympäristöön ja muutokseen lyhyen koron markkinoilla: ”On palkitsevaa huomata, että pitkään tehty työ on tuottanut myös tulosta. Asiakkaillemme menestys on näkynyt kilpailukykyisenä tuottona verrattaessa kilpailijoiden vastaaviin rahastoihin. Rahasto on noudattanut samaa sijoitusstrategiaa toimintansa alusta lähtien ja olemme osoittaneet, että strategiamme toimii myös korkeiden korkojen ympäristössä.”

Säästöpankkien Varainhoidon toiminnan ytimessä on tahto olla asiakkaan pitkäaikainen talouden kumppani ja toimia pitkäjänteisesti suomalaisten säästäjien hyväksi. Säästöpankin rahastoja hallinnoi Sp-Rahastoyhtiö Oy.

LSEG Lipper on johtava kansainvälinen ja puolueeton rahastoanalyysien ja -vertailujen tuottaja. Arvostettuja LSEG Lipper Fund Awards -palkintoja jaetaan vuosittain parhaille rahastoille ja varainhoito- sekä rahastoyhtiöille ympäri maailmaa. Palkinto on osoitus erinomaisesta rahastonhoidosta ja merkki vahvasta riskeihin sopeutuvasta suorituksesta muihin rahastoihin verrattuna. Kiinnostuitko rahastosäästämisestä tai tahtoisitko kuulla lisää vaurastumisesta? Ota meihin yhteyttä tai varaa aika. Säästöpankkien Varainhoito tarjoaa aktiivista ja yksilölliset tarpeet huomioivaa varainhoitoa yksityishenkilöille, yrityksille ja instituutioille. Olemme vastuullinen ja täysin kotimainen toimija. Toimintaperiaatteemme on pitkäjänteinen ja läheinen kumppanuus asiakkaidemme kanssa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Petteri Vaarnanen

Toimitusjohtaja, Sp-Rahastoyhtiö

040 721 8779, petteri.vaarnanen@saastopankki.fi

Säästöpankkiryhmä on edistänyt yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia jo yli 200 vuoden ajan. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Jaamme osan tuloksestamme paikallisen yhetisön hyvinvointiin, koulutukseen ja tutkimukseen. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.