Rahoitusalan lakko sulkee konttoreita 4.1.-5.1.2018

Rahoitusalan työehtokiistassa ei ole löytynyt sopua. Konttorimme ovat pääsääntöisesti suljettuina lakon vuoksi torstaina ja perjantaina 4.1.-5.1.2018. Myös keskitetty asiakaspalvelumme on suljettu. Muutamat konttorimme palvelevat asiakkaitaan lakon aikana normaalisti. Tieto avoinna olevista konttoreista löytyy parhaiten pankkien Facebook-sivuilta.

Kaikki konttorimme on avoinna jälleen maanantaina 8.1.2018 normaalin aukioloajan mukaisesti.

Konttoreiden ollessa suljettuna pyrimme ylläpitämään muut peruspankkipalvelut. Korteilla voi maksaa ja nostaa käteistä normaalisti. Myös verkkopankki ja Sp-mobiili toimivat normaalisti. Palveluissa saattaa kuitenkin esiintyä viiveitä.

Työmarkkinatilanteissa kuten muissakin poikkeustilanteissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota poikkeuksellisiin yhteydenottoihin, jotka saattavat olla rikollista tietojen kalastelua. Maksukorttien tietoja ja tunnuslukua tai verkkopankkitunnuksia ei saa luovuttaa kenellekään.

Pahoittelemme tilanteesta teille mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Kysymyksiä ja vastauksia

Ovatko Säästöpankin konttorit auki?

Konttorit ovat pääsääntöisesti suljettuina koko maassa 4.1.-5.1.2018. Myös keskitetty puhelin- ja chat-palvelu ovat suljettuina. Muutamat konttorimme ovat avoinna normaalisti. Tieto avoinna olevista konttoreista löytyy pankkien Facebook-sivuilta.

Minulla on aikavaraus pankkiini 4.1.-5.1.2018. Miten toimin?

Oma pankkisi ottaa sinuun yhteyttä, jos ajanvaraustasi pitää siirtää, ja sopii henkilökohtaisesti kanssasi uuden tapaamisajan.

Mistä saa käteistä rahaa?

Käteisautomaatit toimivat normaalisti lakon aikana.

Toimiiko verkkopankki?

Verkkopankki toimii normaalisti lakon aikana. Palveluissa saattaa kuitenkin esiintyä viiveitä.

Toimivatko kortit lakon aikana ja voiko niillä maksaa kaupassa? Entä ulkomailla?

Maksukortit toimivat pääsääntöisesti normaalisti kotimaassa ja ulkomailla mahdollisen lakon aikana.