Säästöpankeilla on tyytyväiset asiakkaat

Säästöpankin asiakastyytyväisyys kuuluu pankkien parhaimmistoon. Kansainvälisen EPSI Rating -tutkimuksen mukaan Säästöpankin asiakkaat ovat olleet Suomen tyytyväisimpien pankkiasiakkaiden joukossa vuodesta 2010, jolloin Säästöpankit tulivat tutkimukseen mukaan omana ryhmänään. Uusimmassa analyysissä Säästöpankki sijoittuu neljänneksi, ja ero muihin kärkijoukossa oleviin pankkeihin on pieni.

”Kiitos kuuluu noin 600 000 asiakkaallemme ja kaikille 1300 säästöpankkilaiselle. Sijoitus osoittaa, että olemme onnistuneet tavoittamaan jotain siitä, mikä asiakkaille on tärkeintä.
Asiakaskohtaamisen on oltava ainutlaatuinen niin kasvotusten, puhelimessa kuin verkossa”, painottaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri.

Säästöpankit menestyivät hyvin myös Asiakkuusmarkkinointiliiton ja konsulttitoimisto Avauksen toteuttamassa Asiakkuusindeksi 2013 -tutkimuksessa, jonka tulokset julkistettiin 17.9.2013. Säästöpankit olivat tutkimuksessa mukana neljättä kertaa. Asiakkuusindeksissä (ostoaikomus, suosittelu, pysyvyys) oli tällä kertaa mukana 51 yritystä eri toimialoilta.
Vuonna 2010 Säästöpankkien sijoitus oli viides, 2011 kuudes, 2012 kolmas ja tänä vuonna seitsemäs. Asiakkuusindeksin lisäksi mitattiin mukana olevien yritysten asiakaskokemusta (hyöty, helppous, miellyttävyys). Siinä Säästöpankit sijoittuivat kolmanneksi, mikä oli pankkitoimialan paras tulos.

”Oman, keväällä tehdyn asiakastyytyväisyystutkimuksemme mukaan peräti 83 % on valmis suosittelemaan Säästöpankkia tuttavilleen ja suosittelijoista jo 86 % on toiminut suosittelijana. Kaikki nämä tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä.
Ne motivoivat koko henkilökuntaamme kehittämään asiakastyötä entisestään”, Kämäri sanoo.

Lisätietoja antaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri, puh. (09) 5480 5240 ja 0500 688 222, sähköposti pasi.kamari@saastopankki.fi.