​Säästöpankin rahastot ehdolla palkintojen saajiksi

Sijoitustutkimusyhtiö Morningstar on julkistanut ehdokkaat Suomen Awards 2016 -rahastopalkintojen saajiksi. Se valitsee joka kevät parhaat rahastot ja salkunhoitajat Suomessa edellisen vuoden saavutuksista. Säästöpankin rahastot Eurooppa ja Korko Plus kisaavat omissa luokissaan parhaan rahaston tittelistä.

Palkittavilla rahastoilla tulee olla erityisen hyvä tuotto otettuun riskiin nähden. Suuri merkitys palkintosijoja jaettaessa on tuotolla, mutta samalla palkittavilta rahastoilta edellytetään myös hyvää pitkän ajan riskikorjattua tuottoa. Rahastoja verrataan aina suhteessa oman rahastoluokkansa kilpailijoihin. Palkintoja jaetaan kuudessa rahastojen luokassa ja kolmessa rahastotalojen luokassa.

Eurooppa osakerahastot -luokassa ehdolla luokkansa rahastoksi on Säästöpankki Eurooppa, jonka salkunhoitajana toimii Johan Hamström. Yhdistelmärahastot-luokassa palkintopallille ylsi Ilari Härkösen ja Olli Tuurin Säästöpankki Korko Plus. Lisäksi Säästöpankki Pienyhtiöt on Suomessa kärjessä kolmen vuoden vertailussa, mutta sillä ei vielä ole kisaan vaadittua viiden vuoden historiaa.

- Rahastojemme salkunhoidossa on jo pidemmän ajan tehty hyvää ja tuloksellista työtä sekä paljon oikeita asioita. Pitkäjänteinen laatusijoitusstrategia on osoittanut toimivuutensa kovassa kansainvälisessä seurassa. Markkinoiden voimakkaista muutoksista huolimatta tulemme jatkamaan johdonmukaisesti valitsemallamme linjalla, sanoo Sp-Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Hannu Ruotsalainen.

Lue lisää palkinnoista Morningstarin sivuilta