Säästöpankin uusi mobiilipalvelu helpottaa pankkiasiointia

Säästöpankkiryhmä on tuonut markkinoille uuden, entistä helpomman mobiiliverkkopankin. Sitä voivat käyttää kaikki Säästöpankin henkilöasiakkaat, joilla on omat verkkopankkitunnukset. Mobiilipalvelu on kevyt ja helppokäyttöinen, ja sitä kehitetään nopeassa tahdissa niin, että ensi vuonna siitä tulee myös monipuolisuudeltaan yksi parhaista.

Palvelua voi käyttää kosketusnäytöllisellä puhelimella, jossa on internetselain ja jokin seuraavista käyttöjärjestelmistä: iOS 4.0, Android 2.3 ja Windows Phone 7.5 tai niiden uudempi versio. Palvelu toimii myös useimmilla tablet-tietokoneilla. Puhelimeen ei tarvitse asentaa erillisiä sovelluksia, sillä palveluun kirjaudutaan selaimessa osoitteessa m.saastopankki.fi. Palvelun käyttö on maksutonta, mutta operaattori veloittaa tietoliikenneyhteydestä normaalit maksut.

Kaikki mobiiliverkkopankissa tehdyt toimet näkyvät myös työaseman verkkopankissa ja sitä käytetään tavallisin verkkopankkitunnuksin. Palvelu on turvallinen: siinä on samat suojaukset kuin verkkopankissa, mitään tietoja ei tallenneta puhelimeen eikä yhteyden katkeaminen esim. akun loppumisen takia aiheuta ongelmia. Kielivalintoja ovat suomi ja ruotsi. Palvelua voi käyttää myös ulkomailla.

Mukana olevat palvelut:

• Tilien saldot, tilitapahtumat ja tilitapahtumien tietojen tarkempi tarkastelu
  • Korttien saldot, korttitapahtumat ja korttitapahtumien tietojen tarkempi tarkastelu
  • Verkkopankissa tehdyt maksupohjat
  • Tilisiirtojen kopioiminen maksuksi
  • Maksun/maksujen vahvistaminen
  • Erääntyvien maksujen näyttäminen: laskuttajan nimi, summa ja pvm
  • Tilisiirrot omien tilien välillä
  • Konttoreiden ja Otto.-automaattien haku kartalta
  • Yhteydenotto korttien sulkupalveluun ja omaan pankkikonttoriin.

Säästöpankin vanha mobiiliverkkopankki henkilöasiakkaille (www.saastopankki.fi/mobiili) säilyy käytössä helmikuuhun 2013 asti. Yritysasiakkaan mobiiliverkkopankki säilyy toistaiseksi ennallaan.

Lisätietoja Säästöpankkiliitossa:Kehittämispäällikkö Kimmo Rantala, puh. (09) 5480 5226 ja 050 592 4100, s-posti kimmo.rantala@saastopankki.fi.