Säästöpankkien asiakasuskollisuus yksi parhaista

Säästöpankit on valittu kolmanneksi parhaaksi yritykseksi Asiakkuusmarkkinointiliiton ja konsulttitoimisto Avauksen toteuttamassa Asiakkuusindeksi 2012 -tutkimuksessa. Palkinnot jaettiin torstai-iltana 19.4.2012 pidetyssä tilaisuudessa.

Nyt neljättä kertaa toteutettu Asiakkuusindeksi-tutkimus on Suomen kattavin asiakasuskollisuutta ja asiakaskokemusta mittaava tutkimus. Tutkimuksen asiakkuusindeksi mittaa yrityksen asiakasuskollisuutta kokonaisuudessaan.

– Kiitos kuuluu noin 600 000 asiakkaallemme ja kaikille 1 300 säästöpankkilaiselle. Palkinto osoittaa, että olemme onnistuneet tavoittamaan jotain siitä, mikä asiakaskohtaamisissa on tärkeintä. Raha-asiat ovat luottamuksellisia ja henkilökohtaisia asioita. Niistä keskustellaan mieluiten tutun ja luotettavan ihmisen kanssa, joka on helppo tavoittaa, painottaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri.

Säästöpankit olivat tutkimuksessa mukana kolmatta kertaa. Vuonna 2010 sijoitus oli viides ja vuonna 2011 kuudes. Myös EPSI Ratingin toteuttamassa pankkitoimialan asiakastyytyväisyystutkimuksessa Säästöpankit ovat huipputasoa joka vuosi. Vuonna 2011 Säästöpankkien asiakastyytyväisyys oli toiseksi korkein, alle 30-vuotiaiden keskuudessa koko toimialan paras.

– Oman uunituoreen asiakastyytyväisyystutkimuksemme mukaan peräti 85 % on valmis suosittelemaan Säästöpankkia tuttavilleen ja suosittelijoista jo 88 % on toiminut suosittelijana. Kaikki nämä tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä. Ne motivoivat koko henkilökuntaamme kehittämään asiakastyötä entisestään, Kämäri sanoo.

Lisätietoja antaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri, puh. (09) 5480 5240 ja 0500 688 222, sähköposti pasi.kamari@saastopankki.fi.

Asiakkuusmarkkinointiliiton tiedote

Asiakkuusindeksi 2012