Säästöpankkiliiton vuosikokouksen päätökset

Säästöpankkiliiton vuosikokous 14.3.2013 vahvisti liiton hallintoneuvoston jäsenmäärän, vuoden 2012 tilinpäätöksen ja vuoden 2013 budjetin. Vuosikokouksen yhteydessä 15.3.2012 pidettiin Nooa Säästöpankin, Sp-Rahastoyhtiön ja Sp-Kodin yhtiökokoukset.

Säästöpankkiliiton hallintoneuvoston jäsenmäärä

Vuoden 2012 vuosikokouksessa päätettiin, että hallintoneuvoston jäseniä ovat kaikkien säästöpankkien hallitusten puheenjohtajat tai hallintoneuvoston puheenjohtaja, jos pankilla on hallintoneuvosto. He ovat luottamushenkilöhallinnon edustajia. Liiton sääntöjen mukaan hallintoneuvostoon voidaan lisäksi valita hallintoneuvoston jäsenmäärän puitteissa muita jäseniä.

Liiton vuosikokouksessa 14.3.2013 hallintoneuvoston jäsenten lukumääräksi vahvistettiin 32 jäsentä: 31 säästöpankin hallituksen puheenjohtajat sekä Etelä-Karjalan Säästöpankin hallintoneuvoston puheenjohtaja.

Todettiin, että Eräjärven Säästöpankin ja Längelmäen Säästöpankin sekä Oma Säästöpankki Oy:n ja Parkanon Säästöpankin yhdistymisten jälkeen vuonna 2013 jäsenmäärä laskee 30:een. Päätettiin, että hallintoneuvostoon ei puheenjohtajien lisäksi valita muita jäseniä.

Hallintoneuvoston ulkopuolelle jää Nooa Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja, joka on yhden Nooa Säästöpankin omistajana olevan säästöpankin toimitusjohtaja eikä luottamushenkilö.

Hallintoneuvosto valitsi järjestäytymis- ja vaalikokouksessaan puheenjohtajaksi Länsi-Uudenmaan Säästöpankin hallituksen puheenjohtajan Jaakko Puomilan ja varapuheenjohtajaksi Huittisten Säästöpankin hallituksen puheenjohtajan Pauli Kurunmäen.

Lue koko tiedote (liitteenä).

Lisätietoja antaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri, puh. (09) 5480 5240, 0500 688 222, sähköposti: pasi.kamari@saastopankki.fi