Kiinan kasvun hidastuminen haastaa turkiskauppaa

Saga Furs Oyj    Mediatiedote     3.11.2015     klo 19.00

”Saga Furs Oyj:n päämarkkina-alueen Kiinan epävarma taloustilanne heijastuu tulevaan vähittäismyyntikauteen. Kiinan talouskasvu hidastuu ja todellinen tilanne on jossain määrin epäselvä. Alkavaan myyntikauteen vaikuttaa ratkaisevasti tulevan talven sää. Venäjän markkinoilla ei ole vielä näkyvissä piristymisen merkkejä. Tilanne Euroopan, Pohjois-Amerikan ja Korean markkinoilla on sen sijaan kehittymässä parempaan suuntaan,” kertoo Saga Furs Oyj:n toimitusjohtaja Pertti Fallenius tuottajille suunnatussa infotilaisuudessa Uudessakaarlepyyssä tänään.

”Laadun merkitys on korostunut entisestään ja viime kaudella parhaimmista lyhytkarvaisista velvet-tyypin nahoista maksettiin jälleen huomattavasti korkeampia hintoja kuin kaupallisista nahoista. Tuottajien kannattaakin jatkaa voimakasta panostusta laatutyöhön. Yhtiön koneellisen lajittelun kehitys on tuottanut tulosta ja asiakkaat ovat kiitelleet lajittelun korkeaa tasoa” Fallenius toteaa.

Saga Furs Design Centressä tapahtuva tuotekehitys on merkittävästi vaikuttanut siihen, että turkikset ovat vakiintuneet osaksi muotia, arvokkaaksi luonnonmateriaaliksi muiden materiaalien joukossa. Maailman muotipääkaupunkien catwalkeilla viime keväänä esitellyistä talvikauden 15/16 mallistoista 73 prosenttia sisälsi turkista. Suomalainen tilasertifiointi ja tuotantoketjun jäljitettävyys ovat tehneet Saga Fursista kansainvälisen muotiteollisuuden johtavan raaka-aine toimittajan.

Pari vuotta sitten alkanut myyntiyhteistyö pohjoisamerikkalaisten American Legend- ja Fur Harvesters Inc. – huutokauppaliikkeiden kanssa jatkuu tälläkin kaudella.  Vantaalla järjestettävissä huutokaupoissa tarjotaan kaudella 2015–2016 yhteensä 14 miljoonaa minkin-, 3 miljoonaa sertifioitua ketun- ja suomensupinnahkaa ja valikoima riistaturkiksia. Näistä noin 9 miljoonaa minkinnahkaa ja reilut 2,5 miljoonaa ketun- ja suomensupinnahkaa kuuluvat Saga Furs Oyj:n valikoimiin.

Saga Fursin uuden myyntikauden ensimmäinen huutokauppa järjestetään 19.-21.12.2015, jolloin tarjotaan ainoastaan Saga® -ketun- ja -suomensupinnahkoja sekä karakul-lampaannahkoja.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Pertti Fallenius, puh. 050 512 0334