Saga Furs Oyj avasi uudet upeat huutokauppatilat

Saga Furs Oyj             Lehdistötiedote           20.3.2015          klo 14.40

Saga Furs Oyj:n kansainvälinen turkishuutokauppa käytiin 11.-17.3. uusituissa huutokauppatiloissa Saga Congress Centerissä Vantaalla. Täydellisesti peruskorjatut tilat tuovat esiin suomalaista designia sekä vahvaa visiota turkisalan tulevaisuuden kasvunäkymistä. Tilojen suunnittelusta ovat vastanneet Arkkitehdit Tiula Oy, Innovarch Oy sekä Arkkitehtitoimisto Alpo Halme Oy.

Saga Congress Center on yksi pääkaupunkiseudun käytetyimmistä kokoustiloista ja kansainvälisten vieraiden kokoontumispaikka. Peruskorjauksen myötä Saga Fursilla on entistä paremmat edellytykset palvella kasvavia asiakasmääriä sekä tarjota asiakaskunnan tarpeita ja nykypäivän teknisiä vaatimuksia vastaavat tilat. Investointi heijastelee Saga Fursin visiota turkismarkkinoiden lähitulevaisuuden kasvukehityksestä.

Tilat ilmentävät suomalaisuutta, designia ja Saga Fursin brändiä

Suunnittelussa haluttiin tuoda esiin suomalaista design-osaamista ja luoda tila, joka on värimaailmaltaan mieltä rauhoittava ja herkkä. ”Lämmintä minimalismia”, arkkitehti Niko Tiula kuvaa tilan tunnelmaa, jossa vaaleat puupinnat yhdistyvät valkoisen eri sävyihin.

Saga Fursin brändin arvomaailmaan kuuluu kestävä kehitys. Siksi vanhat, jo aiemmin kertaalleen kierrätetyt Yrjö Kukkapuron suunnittelemat tuolit sijoitettiin parvelle. Tämä sopii Saga Fursin muiden tilojen kalustamisessa tehtyihin ratkaisuihin, sillä kalustevalinnat koostuvat suurelta osin suomalaisesta designista. Kalusteista voidaan mainita esimerkkeinä Yrjö Kukkapuron suunnittelemat Ateljee-sohvat turkoosinvärisin nahkapäällystein, Lumi-ravintolaan sijoitetut Ilmari Tapiovaaran Lukki-tuolit ja 1980-luvun alussa tiloihin valmistetut uniikkivalaisimet. Tiloissa näkyvät hienosti suomalaisen designin eri aikakausien kerrokset, jotka luovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa tasapainoisen ja mieltä kiehtovan kokonaisuuden.

Tilojen suunnittelu tehtiin asiakaslähtöisesti

”Pyrkimyksenä oli luoda Saga Fursin asiakkaille modernit ja mahdollisimman miellyttävät työtilat”, kertoo arkkitehti Niko Tiula peruskorjauksen tavoitteista. Erityisen huomionarvoista ovat auditorion poikkeukselliset ja käyttäjäystävälliset ilmastointiratkaisut. ”Auditorion viuhkamainen muoto asetti ilmastointisuunnitteluun haasteita”, arkkitehti Niko Tiula arvioi.  ”Haasteisiin pystyttiin kuitenkin vastaamaan ja lopputuloksena on toimiva tilakokonaisuus, joka palvelee monipuolisesti asiakkaita, heidän tarpeensa huomioiden”.

Asiakkaiden henkilökohtaiset työskentelytarpeet otettiin huomioon pöytien suunnittelussa ja tilojen langaton verkko mitoitettiin toimimaan luotettavasti tilojen koko kapasiteetin ollessa käytössä. ”Myös akustiikka toi suunnitteluun omat haasteensa; äänen on kuuluttava tiloissa hyvin ja selkeästi ilman, että tiloissa olisi liikaa kaikua”, Saga Fursin varatoimitusjohtaja Juha Huttunen toteaa.

Yksi Suomen suurimmista ja moderneimmista auditorioista

Remontoinnin jälkeen Saga Congress Center lukeutuu Suomen suurimpiin kokoustiloihin. Kaikkiaan 900 hengen tilassa on mahdollista järjestää huutokauppojen lisäksi kokouksia, konferensseja ja jopa konsertteja. Ravintolatilojen laajentamisen myötä anniskelupaikkojen määrää nousi reiluun 700. Ravintolatilat toimivat myös tilausravintolana à la carte -tasoisella keittiöllä. Sekä auditoriota että ravintolatilaa vuokrataan erilaisten tilaisuuksien järjestämiseen.

Lisätietoja: Sissi Ehrström, puh. 09 8498 844 tai sähköpostitse sissi.ehrstrom@sagafurs.com