Saga Furs Oyj:n huutokauppa pidettiin haastavassa markkinatilanteessa

Saga Furs Oyj             Pörssitiedote           12.6.2014          klo 16.10

Saga Furs Oyj onnistui haastavassa markkinatilanteessa myymään lähes koko kesäkuun huutokaupan tarjonnan. Huutokaupan edellä vallinnut minkkimarkkinoiden epävarmuus heijastui ketunnahkojen myyntiin ja hintataso laski selvästi yhtiön maaliskuun huutokaupasta. Huutokaupan aikana luottamus markkinoihin kuitenkin vahvistui ja yhtiö sai käännettyä Kööpenhaminassa huhtikuussa alkaneen ja Torontossa toukokuussa jatkuneen minkinnahkojen hintojen laskukierteen nousuun. Monipuolinen nahkavalikoima houkutteli paikalle yli 600 ostajaa.

”Oma merkityksensä on ollut pohjoisamerikkalaisten huutokauppaliikkeiden, American Legendin ja Fur Harvesters Auctions Inc:n kanssa tehtävällä yhteistyöllä. Monipuolinen tarjonta kiinnostaa ja houkuttelee paikalle runsaasti asiakkaita vaikeassakin markkinatilanteessa. Ilahduttavaa oli myös se, että ostot jakaantuivat tavallista paremmin kaikkien tärkeimpien markkina-alueiden kesken,” sanoo Saga Fursin toimitusjohtaja Pertti Fallenius.

Kaksitoistapäiväisen huutokaupan välitysmyynnin arvoksi muodostui 157 miljoonaa euroa (273 miljoonaa viime kesäkuussa).

Saga Furs Oyj myi huutokaupassa yhteensä noin 3,5 miljoonaa minkin- sekä reilut 600.000 ketun- ja suomensupinnahkaa. Minkinnahkojen tarjonta sisälsi ajankohdan muista kansainvälisistä huutokaupoista poiketen myös heikoimpiin laatu- ja pienimpiin kokoluokkiin kuuluvat nahat. Kaikkien huutokaupassa myytyjen normaalilaatuisten Saga®-minkinnahkojen keskihinta oli 33,20 euroa (urokset) ja 20,20 euroa (naaraat) ja Saga®-ketunnahkojen 106 euroa.

Saga Furs Oyj:n tilikauden viimeinen huutokauppa järjestetään 19.-22.9.2014.

Saga Furs Oyj

Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322