Saga Furs tehostaa toimintaa ja aloittaa YT-neuvottelut

Saga Furs Oyj      Pörssitiedote     19.4.2016     klo 9.00

Saga Furs uudistaa organisaatiota ja tehostaa toimintaa tulevaisuuden kilpailukyvyn varmistamiseksi ja aloittaa suunniteltujen muutosten johdosta yhteistoimintaneuvottelut Suomessa. Neuvottelujen tavoitteena on säästää henkilöstökustannuksissa koko konsernissa, kansainvälinen organisaatio mukaan lukien, vuositasolla noin miljoona euroa.

Kiinan talouskasvun hidastuminen sekä Venäjän talouden jatkuvat haasteet vaikuttivat suuresti Saga Furs Oyj:n vuoden tärkeimmän huutokaupan välitysmyyntiin maaliskuussa. Koko huutokaupan välitysmyynnin arvoksi muodostui 124 miljoonaa euroa, joka on vajaa puolet edellisen myyntikauden vastaavasta huutokaupasta. Markkinatilanteen odotetaan jatkuvan haasteellisena kunnes kansainvälinen ylituotantotilanne purkautuu ja kysyntä ja tarjonta ovat jälleen tasapainossa.

”Yhtiön toimintaa on sopeutettava muuttuneeseen markkinatilanteeseen. Samalla meidän on varmistettava, että organisaatiossamme on oikeat resurssit kun lähdemme hakemaan uutta kasvua. Muutamme tapaamme toimia sekä säästämme, jotta voimme panostaa tulevaisuuteen”, toimitusjohtaja Pertti Fallenius perustelee.

Lisätietoja: Henkilöstöjohtaja Marjatta Paunonen, puh. 050 343 7940