• Saga Furs Oyj/

Sisäpiiritieto: Saga Fursin välittämien minkinnahkojen määrä kasvoi yli 40 % edellisestä tilikaudesta

Saga Furs Oyj, sisäpiiritiedote 11.9.2023 klo 15.35

Saga Fursin tiistaina 6.9. alkaneen huutokaupan minkinnahkojen myynti päättyi tänään. Huutokaupassa oli tarjolla 4,2 miljoonaa minkinnahkaa, joista myytiin 90 %, kesäkuun huutokauppaan verrattuna vakaaseen hintatasoon. Syyskuun huutokaupalle tyypillisesti iso osa tarjonnasta oli alempiin laatuluokkiin kuuluvia nahkoja.

”Olemme myyneet tällä tilikaudella yli 40 % enemmän minkinnahkoja kuin koskaan aiemmin. Minkinnahoille on kysyntää, ja tietyistä minkkityypeistä käytiin hyvää kilpailua huutokauppasalissa. Hintataso on edelleen tuottajille matala. Päämarkkinallemme hintataso kuitenkin nousi Kiinan yuanin heikennyttyä 5 % kesäkuusta", Saga Fursin toimitusjohtaja Markus Gotthardt kertoo.

Huutokauppaan osallistui noin 200 ostajaa. Valtaosa ostoista tehtiin Kiinaan, mutta myös Etelä-Koreaan, Turkkiin, Kreikkaan sekä länsimaiselle muotiteollisuudelle.

Turkishuutokauppa jatkuu huomenna ketunnahkojen myynnillä ja päättyy 13.9., jolloin yhtiö antaa koko huutokauppaa koskevan pörssitiedotteen.

Myyntijohtaja Mikko Hovén, puh. 050 340 4679

www.sagafurs.com