Turkikset ja Saga Furs vahvasti esillä kansainvälisillä muotiviikoilla

Saga Furs Oyj             Lehdistötiedote           14.3.2015          klo 15.00

Muoti suosii tällä hetkellä turkiksia. Kansainvälisten muotiviikkojen catwalkeilla nähtiin runsaasti vaatteita, joissa turkiksia oli käytetty taidokkaasti ja innovatiivisesti. Saga Furs Oyj:n tuotteet ja tekniikat olivat näkyvästi esillä yhteistyökumppaneiden mallistoissa.

Saga Fursin brändi on vahvassa nosteessa kansainvälisesti, mikä ilmentyy yhtiön tuotteiden hyvänä näkyvyytenä kansainvälisillä muotiviikoilla. Myös Saga Congress Centerin täydellisesti peruskorjatut tilat tuovat esiin suomalaista designia sekä vahvaa visiota turkisalan tulevaisuuden kasvunäkymistä.

Turkis muotiviikoilla ja katumuodissa

Kansainvälisillä muotiviikoilla esiteltiin Syksy/Talvi 2015–16 -mallistot, ja niissä nähtiin runsaasti turkiksia. Turkiksia oli käytetty monipuolisesti muun muassa materiaaliyhdistelminä niin naisten kuin miesten pukeutumisessa ulkovaatetuksesta iltapukeutumiseen.

Saga Fursin yhteistyökumppaneista catwalkilla nähtiin muun muassa Prabal Gurung, Creatures of the Wind, Altuzarra, Jason Wu, Michael Kors, Sally LaPointe, Wes Gordon, Carolina Herrera, Nicole Miller, Carmen Marc Valvo ja Francesca Liberatore.

Turkikset tulivat esiin muotiviikkojen aikana vahvasti myös katumuodissa. Yhä nuoremmat ovatkin löytäneet turkikset osaksi vaatetustaan.

Turkikset ovat tällä hetkellä muodin suosiossa

Syitä turkisten monipuolistuvaan ja lisääntyvään käyttöön ei voida selittää vain ilmastosyillä, vaikka New Yorkin hyytävä talvi saikin ihmiset pukeutumaan yhä innokkaammin turkiksiin. Muun muassa Saga Fursin Design Center on ollut merkittävässä roolissa mahdollistaessaan toimintansa myötä kansainvälisten suunnittelijoiden visioiden toteutumisen.

Enää ei voida puhua pelkästään trendistä, sillä turkikset ovat vakiinnuttaneet asemansa kansainvälisten suunnittelijoiden ja muotitalojen mallistoissa. Turkikset tarjoavat materiaalina aivan uudenlaisia mahdollisuuksia ja haasteita suunnittelijoille, joihin he ovatkin tarttuneet. Turkisten kasvava suosio näkyy muun muassa teknisinä innovaatioina, mielenkiintoisina materiaaliyhdistelminä sekä uusina siluetteina, joita suunnittelijat ovat luoneet.

Saga Fursin brändi vahvassa nosteessa

Saga Furs Oyj:n kansainvälinen turkishuutokauppa käynnistyi keskiviikkona 11.3. uusituissa huutokauppatiloissa Saga Congress Centerissä, Vantaalla.

Saga Congress Center on yksi pääkaupunkiseudun käytetyimmistä kokoustiloista ja kansainvälisten vieraiden kokoontumispaikka. Peruskorjauksen myötä Saga Fursilla on entistä paremmat edellytykset palvella kasvavia asiakasmääriä sekä tarjota asiakaskunnan tarpeita ja nykypäivän teknisiä vaatimuksia vastaavat tilat.

Saga Furs® -valikoimissa myytävät nahat ovat peräisin eurooppalaisilta turkistiloilta, joiden toiminta on tarkkaan säädeltyä ja valvottua. Huippulaatu ja vastuullinen toimintatapa tekevät Saga Fursista kansainvälisten muotisuunnittelijoiden ensisijaisen valinnan.

Median edustajat ovat tervetulleita tutustumaan huutokauppaan.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset huutokauppaan:
Sissi Ehrström, Communications Consultant puh. 09 8498 844 tai sähköpostitse sissi.ehrstrom@sagafurs.com