Turkishuutokauppaa käydään torstaista maanantaihin

Saga Furs Oyj     Lehdistötiedote     17.9.2014      klo 14.30

Saga Furs Oyj:n tilikauden 1.11.2013 - 31.10.2014 viimeinen huutokauppa alkaa Vantaan Fur Centerissä torstaina 18.9. ja jatkuu maanantaihin 22.9. saakka. Huutokaupassa tarjotaan yli 710 000 minkin-, 641 000 sertifioitua Saga®-ketun- ja 24.000 -suomensupinnahkaa. Kansainväliseen huutokauppaan odotetaan yli 350 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

Kuten aikaisempina vuosina syyskuun huutokaupan minkkitarjonta koostuu suurimmaksi osaksi nk. kesänahoista sekä normaalia heikompiin laatuluokkiin kuuluvista nahoista. Kettutarjonnasta yli puolet on normaalilaatuisia.

Kaupankäynti alkaa torstaina karakul-lampaannahkojen sekä itäeurooppalaisten minkinnahkojen myynnillä. Perjantaina myydään loput minkinnahat sekä Blue Frost –ketunnahat, lauantaina sekä suomensupin- että ketunnahat, sunnuntaina sini- ja hopeaketunnahat. Myynti päättyy maanantaina, jolloin tarjotaan normaalia heikompiin laatuluokkiin kuuluvia siniketunnahkoja.

Pörssitiedote julkaistaan huutokaupan päätteeksi maanantaina 22.9.2014

Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322