Korttimaksaminen leviää jo perinteisestä laskutusta käyttäville toimialueille

Report this content

Arvoisa toimitus, Ohessa vapaasti toimituksenne käyttöön korttimaksamista käsittelevä tiedotteemme ja valokuva maksutapahtumasta. Kuten tiedotteessa kerromme, korttimaksaminen leviää jo perinteistä laskutustakin käyttäville alueille. Kerron mielelläni lisää Manison Maksujärjestelmät Oy:n ja Lohja Rudus Oy:n yhteistyöstä ja muutoinkin korttimaksamisen tulevaisuuden näkymistä. Ystävällisin terveisin [REMOVED GRAPHICS] Päivö Eerola toimitusjohtaja gsm +358 40 5608950 tel. +358 9 755 26321 fax +358 9 759 1337 paivo.eerola@manison.net Ps. Kuvateksti: Korttimaksaminen leviää perinteistä laskutusta käyttäville toimialueille. Lohja Rudus Oy on ottanut käyttöönsä kannettavat maksupäätteet lähes 100 betoni-ja sorakuljetusautossaan. Asiakkaalle korttimaksaminen on helppoa ja laskutukseen nähden myös edullisempaa. Lehdistötiedote päiväys 26.2.2002 julkaistavissa heti Sora-ja betonikuormankin voi maksaa nyt kortilla Korttimaksaminen leviää jo perinteisestä laskutusta käyttäville toimialueille Puolet kaikista ostoksista maksetaan jo kortilla. Uudet yhdistelmä-ja sirukortit vauhdittavat kasvua entisestään. Korttimaksaminen hakee koko ajan uusia käyttöalueita. Monet pienet toimitukset on tähän saakka totuttu maksamaan laskulla tai käteisellä. Tämä on ollut kallista sekä palvelun tuottajalle että kuluttajalle. Uudet tuulet puhaltavat nyt kuitenkin kaikkein perinteisemmillekin maksamisen alueille. Nyt esimerkiksi Lohja Rudus Oy on ottanut käyttöönsä kannettavat maksupäätteet lähes 100 betoni-ja sorakuljetusautossaan. Lohja Rudus Oy tulee käyttämään kiinteitä maksupäätteitä lähettämöissään ja työmailla. Asiakkaalle, jonka tilaus on verraten pieni, korttimaksaminen on selkeä palvelun parannus. Lohja Ruduksella on tuhansia pienasiakkaita. "Lohja Ruduksen tapa ottaa käytöön korttimaksut on hieno päänavaus. Uskon vakaasti, että korttimaksaminen tulee lisääntymään vielä monille muillekin perinteisille toimialueille. Korttimaksu helpottaisi ja nopeuttaisi palvelua myös esimerkiksi nuohouksessa ja kodinkonekorjauksissa. Oikeastaan kannettavat maksupäätteet soveltuisivat lähes kaikille sellaisille palvelualoille missä tuodaan palveluja kotiin saakka", sanoo toimitusjohtaja Päivö Eerola Manison Maksujärjestelmät Oy:stä. Manison Maksujärjestelmät Oy on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava maksupäätteiden ja kortinlukijalaitteiden toimittaja. Manisonin liikevaihto oli viime vuonna lähes 3 milj. euroa ja yrityksessä on henkilökuntaa 18. Lohja Ruduksen käyttöönottama maksujärjestelmä koostuu korttimaksuja vastaanottavista ja käteistapahtumia rekisteröivästä maksupäätteistä, jotka käyttävät GSM-yhteyttä tapahtumien siirtoon ja reaaliaikaisiin varmennuksiin. "Tapahtumien lähetys, palauteaineiston ja varoluettelon nouto tapahtuu Payment&Loyalty -järjestelmän kautta. Järjestelmä on Manisonin tarjoama palvelu, jossa asiakkaan päätteet lähettävät pankkiaineiston Manisonin palvelimelle, josta ne siirretään asiakkaan pankkiohjelman kautta asiakkaan pankkiin" Eerola kertoo. Ratkaisun avulla saavutetaan Eerolan mukaan monia etuja, joista keskeisimpiä ovat palveluntarjoajan luottoriskin minimointi ja transaktiokustannusten pienentyminen. Suomessa on kaikkiaan noin 6 miljoonaa pankkien jakamaa korttia, joista pankki-ja luottokortteja on noin 2 miljoonaa kappaletta. Lisätietoja: toimitusjohtaja Päivö Eerola, Manison Maksujärjestelmät Oy, puhelin 09-755 26321 tai 040-560 8950 sähköposti@paivo.eerola@manison.net ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00390/wkr0002.pdf