Automaattisten luottoratkaisujen johtava tarjoaja Saldo Finance laajentaa liiketoimintaansa Ruotsiin

Report this content

Suomalainen rahoituspalveluyhtiö ja automaattisten luottoratkaisujen johtava tarjoaja Saldo Finance ottaa merkittävän askeleen kansainvälistymisessään ja alkaa tarjota kuluttajille suunnattuja luottoratkaisuja myös Ruotsissa. Ensimmäinen lainatuote tuodaan markkinoille toukokuussa. Palveluja tarjoaa Saldo-brändin alla Ruotsin sisaryhtiö Tact Finance AB.

Saldo Financen visiona on olla kansainvälisesti tunnettu ja luotettu rahoituspalvelukumppani, jonka edistyksellinen teknologia mahdollistaa ostamisen ja maksamisen eri myyntikanavissa. Saldolla on vahva kannattavan kasvun historia ja selkeä kasvustrategia. Skaalautuva liiketoimintamalli mahdollistaa kasvun myös kansainvälisesti.

”Laajentuminen Ruotsiin on luonteva askel kasvustrategiassamme, ja suunnitelmissamme on tulevaisuudessa jatkaa kansainvälistymistä myös muilla markkinoilla. Uskon vakaasti, että meillä on loistavat mahdollisuudet menestyä. Vahvuutenamme on pitkälle automatisoitu scoring-järjestelmä, joka hyödyntää tekoälyä ja koneoppimista asiakkaiden maksukyvyn arvioinnissa ja takaa nopean lainapäätöksen.
Kehitämme jatkuvasti liiketoimintaamme teknologiakärki edellä. Haluamme tulevaisuudessakin toimittaa asiakkaillemme ja kumppaneillemme alan teknologisesti edistyneimmät ratkaisut”, kertoo Saldo Financen toimitusjohtaja Jarkko Mäensivu.

Kulutusluottoja arjen monipuolisiin rahoitustarpeisiin

Saldo Finance tarjoaa joustavia luottoja ja autorahoitusta sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Ruotsissa luottopalveluja tarjotaan alkuun erityisesti kuluttajien arjen erilaisiin rahoitustarpeisiin. Tact Finance AB:lla on ollut Ruotsin finanssivalvonnan toimilupa kuluttajaluotonantoon vuodesta 2015.

Ensimmäisenä markkinoille tuodaan Saldo SMS Lån -pikalaina, joka on lyhytaikainen laina kuluttajien äkillisiin rahoitustarpeisiin. Asiakas saa 2 000–5 000 kruunun suuruisen lainan käyttöönsä heti hakemuksen täytettyään. Laina-aika on 30 päivää. Palveluvalikoimaa tullaan myöhemmin kuluvan vuoden aikana laajentamaan myös muilla lainatuotteilla.

PSD2 edistää vastuullista luotonantoa

Saldo Finance hyödyntää luotonmyöntöprosessissaan PSD2-maksupalveludirektiivin (Payment Services Directive 2) mukaisesti hankittuja tilitietoja. Yhtiö on tuonut prosessin Suomen markkinoille ensimmäisten luotonantajien joukossa, ja se on käytössä alusta saakka myös Ruotsissa. PSD2-maksupalveludirektiivin myötä eurooppalaisten pankkien on syksystä 2019 lähtien tullut yhdenmukaistaa ja avata muun muassa tilitietoihin liittyvät rajapintansa kolmansille osapuolille verkossa. Direktiivi antaa luotonantajalle mahdollisuuden tarkistaa asiakkaansa tilitietoja myös muista pankeista tämän nimenomaisen suostumuksen perusteella.

”Haluamme omalta osaltamme edistää vastuullisten luottomarkkinoiden toimintaa ehkäisemällä ylivelkaantumista ja mitoittamalla tarjoamamme lainan aina asiakkaan maksukykyyn. PSD2-prosessin myötä voimme varmistaa entistä paremmin asiakkaiden todellisen maksukyvyn. Otamme vastuullisuuden huomioon myös tehdessämme päätöksiä uusista markkinoista. Tavoitteenamme on toimia ainoastaan niillä markkinoilla, joissa on käytössä kulutusluottojen korkokatto”, toteaa Jarkko Mäensivu.

Lisätietoja:

Jarkko Mäensivu
Saldo Finance Oyj
puhelin: +358 50 470 1006
jarkko.maensivu@saldo.com

Saldo lyhyesti:

Saldo Finance Oyj on suomalainen rahoituspalveluyhtiö ja täysin automaattisten luottoratkaisujen johtava tarjoaja Suomessa. Saldo tarjoaa joustavia luottoja ja autorahoitusta sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Yhtiön edistyksellinen scoring-järjestelmä varmistaa vastuullisen luotonannon, ja oma luotonantojärjestelmä tukee liiketoiminnan kasvattamista myös kansainvälisesti. Saldo on vakavarainen ja luotettava kumppani, jonka liikevaihto on kasvanut 104 % viimeisen kolmen vuoden aikana. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli 45 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 % liikevaihdosta. Saldolla oli 27 työntekijää vuoden 2018 lopussa. www.saldo.com ja saldo.com/se-sv/