Saldo Finance tuo yrityksille uudenlaisen, automatisoidun lainaratkaisun

Lehdistötiedote 4.12.2019 klo 10.00

Saldo Finance Oyj tuo markkinoille pienyrityksille tarkoitetun yrityslainan, joka poikkeaa markkinoilla jo olevista yritysluotoista täysin automatisoidun lainan myöntämisprosessinsa ansiosta. Saldo-Yrityslainan myöntäminen ei edellytä asiakkaalta ajan tasalla olevien tilinpäätöstietojen erillistä toimittamista vaan asiakas saa tarjouksen lainasta saman tien. Tämän tekee mahdolliseksi Saldon oma scoring-järjestelmä, joka arvioi automaattisesti, tekoälyä ja koneoppimista hyödyntäen luotonantokriteerien täyttymistä. Kertalainan määrä on 2 000-50 000 euroa.

”Laajennamme strategiamme mukaisesti palvelukonseptiamme kuluttajaluotoista yritysluottoihin. Tarjoamme nyt myös yrityksille yhden markkinoiden nopeimmista automatisoiduista lainaratkaisuista, jonka avulla yritys voi esimerkiksi korjata tilapäisen kassavajeen tai rahoittaa yrityksen kasvua. Saldosta yritykset saavat luotettavan ja vastuullisen kumppanin, jonka avulla ne pysyvät elinvoimaisina haasteellisempinakin aikoina”, sanoo Jarkko Mäensivu, Saldo Finance Oyj:n toimitusjohtaja.

Saldo on vuonna 2006 perustettu suomalainen rahoituspalveluyhtiö ja täysin automaattisten luottoratkaisujen johtava tarjoaja Suomessa. Yhtiö on panostanut omaan tekoälyä ja koneoppimista hyödyntävään finanssiteknologiaansa ja sen jatkuvaan kehittämiseen toiminnan alusta lähtien.

”Innovaatiomme ovat mahdollistaneet kasvumme jo yli kymmenen vuoden ajan. Tavoitteenamme on jatkaa innovointia ja kasvua erottumalla nopeilla ja joustavilla rahoituspalveluillamme, jotka edistyksellinen scoring- ja lainajärjestelmämme mahdollistaa”, toteaa Mäensivu

Lisätietoja:

Jarkko Mäensivu

puhelin: +358 50 470 1006

sähköposti: jarkko.maensivu@saldo.com

Saldo lyhyesti:

Saldo Finance Oyj on suomalainen rahoituspalveluyhtiö ja täysin automaattisten luottoratkaisujen johtava tarjoaja Suomessa. Saldo tarjoaa joustavia luottoja ja autorahoitusta sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Yhtiön edistyksellinen scoring-järjestelmä varmistaa vastuullisen luotonannon, ja oma luotonantojärjestelmä tukee liiketoiminnan kasvattamista myös kansainvälisesti. Saldo on vakavarainen ja luotettava kumppani, jonka liikevaihto on kasvanut 104 % viimeisen kolmen vuoden aikana. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli 45 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 % liikevaihdosta. Saldolla oli 27 työntekijää vuoden 2018 lopussa.