Salesforce Einstein valjastaa tekoälyn asiakaskokemuksen parantamiseen

• Salesforce Einstein tuo kehittyneen tekoälyn mm. myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin tueksi, mikä auttaa yrityksiä tarjoamaan pitkälle personoituja ja ennakoivia asiakaskokemuksia
  • Sisäänrakennettu tekoäly tekee Salesforce-alustasta maailman älykkäimmän CRM-järjestelmän
  • Salesforce Einsteinin avulla kuka tahansa voi tehdä itse oppivia, tekoälyllä varustettuja sovelluksia – klikkailemalla tai koodaamalla
  • Salesforcen uusi tutkimusosasto kiihdyttää yrityksen tekoälyyn perustuvaa innovointia

TIEDOTUSVÄLINEILLE 20.9.2016

Asiakaskokemuksen hallintajärjestelmiä tarjoavan Salesforcen uusi Salesforce Einstein tuo tekoälyn jokaisen Salesforcen käyttäjän avuksi. Salesforce Einsteinin ansiosta asiakaskokemusta voidaan kehittää yhä räätälöidymmäksi niin myynnissä, asiakaspalvelussa, markkinoinnissa kuin verkkokaupassa.

Salesforce Einstein varustaa Salesforce-alustan kentät, objektit, työtilat ja komponentit kehittyneellä tekoälyllä. Tämä antaa käyttäjille mahdollisuuden luoda itse tekoälyllä varustettuja sovelluksia, joko helposti klikkailemalla tai koodia kirjoittamalla.

“Salesforce Einstein tekee CRM-järjestelmästämme maailman älykkäimmän. Einstein on jokaisen asiakkaamme data-analyytikko, joka tekee huippuluokan tekoälyn hyödyntämisestä helppoa juuri heidän liiketoiminnassaan”, sanoo Salesforcen Chairman ja CEO Marc Benioff.

Maailman älykkäin CRM-järjestelmä

Salesforce Einsteinin myötä tekoäly nivoutuu osaksi jokaista Salesforce Cloud -palvelua. Ennustavien mallien ohjaamisessa Einstein hyödyntää kaikkia Salesforcen sisältämiä tietoja. Näitä ovat esimerkiksi asiakasdata (aktiviteettitiedot Salesforce Chatter -palvelusta, sähköpostista, kalenterista ja verkkokaupasta), sosiaalinen data (esimerkiksi twiitit ja kuvat) ja teollisen internetin signaalit.

Salesforcen miljoonien käyttäjien päivittäin tuottamien tietojen ansiosta järjestelmällä on ainutlaatuiset lähtökohdat parhaiten toimivien mallien tuottamiseksi niin myyntiin, asiakaspalveluun, markkinointiin, verkkokauppaan kuin muihinkin toimintoihin.

Einsteinin mallit mukautuvat kunkin asiakkaan tarpeisiin kehittyneen kone- ja syväoppimisen, ennustavan analytiikan, luonnollisen kielen prosessoinnin ja älykkään tiedonhallinnan avulla. Mallit ovat oppivia ja itseohjautuvia, ja ne tulevat älykkäämmiksi jokaisen uuden tiedonpalasen tai toiminnon kautta. Einstein tarjoaa avustavia lisätietoja, ennustaa käyttäytymistä, suosittelee jatkotoimenpiteitä ja automatisoi työvaiheita.

• Sales Cloud Einstein sisältää ennustavan liidien pisteytyksen, joka auttaa myyjiä tarttumaan otollisimpiin mahdollisuuksiin. Myyjät voivat myös saada hälytyksiä neuvotteluiden etenemisestä. Automaattinen aktiviteettien seuranta kirjaa sähköpostit ja kalenterimerkinnät oikeaan Salesforce-asiakirjaan ja tekee ennusteita analyysin pohjalta. Lisätietoa: http://sforce.co/2d0LYd7
  • Service Cloud Einstein sisältää palvelupyyntöjen luokittelusuosituksen, joka täyttää tarvittavat kentät automaattisesti, ohjaa töitä oikeille tukihenkilöille sekä mahdollistaa palvelupyyntöjen nopeamman ratkaisemisen. Automaattiset vastausehdotukset ja palvelupyyntöjen ratkaisuajan ennusteet parantavat tuottavuutta. Lisätietoa: http://sforce.co/2cWsQ4i
  • Marketing Cloud Einstein sisältää ennustavan pisteytyksen, joka kertoo esimerkiksi todennäköisyyden reagoida sähköpostiviestiin. Ennakoimalla asiakaskäyttäytymistä palvelu luo räätälöityjä asiakassegmenttejä, ja markkinointiviestien lähetysaikoja voidaan optimoida automaattisesti asiakkaan käyttäytymishistorian perusteella. Lisätietoa: http://sforce.co/2dc2muH
  • Commerce Cloud Einstein sisältää personoituja tuotesuosituksia verkkokaupan asiakkaille. Ennustava lajittelunäkymä yhdistää personoidun lajittelun ja hakutulokset sen mukaan, kuinka todennäköisesti asiakas aktivoituu. Vähittäiskauppiaat saavat lisätietoa ostokäyttäytymisen ymmärtämiseen sekä myynnin ja verkkokaupan suunnittelun tueksi.
  • Community Cloud Einstein tekee sisältö-, artikkeli-, asiantuntija- ja sivusuosituksia asiakkaille. Automaattinen eskalointi luo palvelupyynnön automaattisesti, mikäli asiakas ei määräajassa saa viestiinsä vastausta. Palvelu korostaa oleellisimman ja suosituimman sisällön kaikissa kanavissa. Lisätietoa: http://sforce.co/2cIWRB0
  • Analytics Cloud Einstein ennustaa liiketoimintaprosessien kehitystä. Älykäs tietohallinta auttaa käyttäjiä tekemään tulkintoja miljoonista datapisteistä muutamissa minuuteissa. Automaattinen analytiikka antaa ja priorisoi käyttäjälle oleellista tietoa. Lisätietoa: http://sforce.co/2dc2muH
  • IoT Cloud Einstein antaa ennustavia pisteytyksiä kytkettyjen laitteiden välittämälle datalle. Tämän pisteytyksen perusteella annetaan suosituksia jatkotoimille. Automaattinen IoT-sääntöjen optimointi päivittää sääntöjä, joilla teollisen internetin dataa hallitaan. Lisätietoa: http://sforce.co/2cgTDT5

Tutustu Salesforce Einsteiniin Dreamforce-tapahtumassa

Dreamforce-tapahtuman osallistujilla on mahdollisuus perehtyä tarkemmin Salesforce Einsteiniin osallistumalle keynote-esitykseen torstaina 6.10. klo 16-17 (Pacific Time) San Franciscossa Moscone West -salissa, tai seuraamalla livestream-lähetystä (7.10. Klo 01-02 Suomen aikaa). Lisätietoa Dreamforcen ohjelmasta: https://www.salesforce.com/dreamforce/DF16/schedule/

Hinnoittelu ja saatavuus

• Uudet Einstein-ominaisuudet tuodaan kaikkiin Salesforce Cloud -pilvipalveluihin
  • Monet Salesforce Einsteinin tuomista uusista ominaisuuksista ovat lisämaksullisia. Loput sisältyvät olemassa oleviin lisensseihin ja ohjelmistoversioihin. Ominaisuuksien hinnat ilmoitetaan sitä mukaa, kun ne tulevat yleisesti saataville
  • Community Cloud Einsteinin automaattinen palvelupyyntöjen eskalointi sekä sisältö-, artikkeli-, asiantuntija- ja sivusuositukset ovat yleisesti saatavilla ja kuuluvat Community Cloud -lisenssiin
  • Analytics Cloud Einsteinin älykäs tietohallinta on yleisesti saatavilla. Hinnoittelu perustuu datan volyymiin ja käyttäjien määrään
  • Commerce Cloud Einsteinin suosittelutoiminto on yleisesti saatavilla ja osa Commerce Cloud -lisenssiä
  • PredictionIO on avoimen lähdekoodin koneoppimisympäristö, joka on veloituksetta saatavilla Apache Software Foundationin kautta. Lisätietoa: http://predictionio.incubator.apache.org/

Antti Möller, Netprofile Finland

Asiakaskokemuksen hallintajärjestelmiä tarjoava Salesforce kytkee yritykset ja heidän asiakkaansa yhteen aivan uudella tavalla. Lisätietoa osoitteesta www.salesforce.com.