Sambla Group ostaa Rahalaitoksen Speqtalta ja vahvistaa asemaansa Pohjoismaissa

Report this content

Sambla Group AB (”Sambla Group”) on solminut sopimuksen Speqta AB:n (publ) (”Speqta”) kanssa Suomen johtavan vertailusivuston Eone Oy:n (”Rahalaitos”) ostamisesta. Yhdessä Rahalaitoksen kanssa Sambla Group saa entistä vahvemman aseman Pohjoismaissa ja jatkaa alan kehityksen harjoittamista.

Sambla Group koostuu Samblasta och Advisasta ja on yksi Pohjoismaiden suurimmista toimijoista henkilökohtaisen talouden vertailusivustojen alueella. Auttamalla asiakkaita vertailemaan lainaehtoja ja yhdistämään lainojaan ja vakuutuksiaan, Sambla Group voi parantaa näitä koskevia ehtoja ja vähentää näin lainanottajien kustannuksia.

Rahalaitos on suomalainen fintech-yritys, joka on vuodesta 2011 lähtien tarjonnut markkinapaikan, joka teknologian ja palveluiden avulla yhdistää kuluttajat pankkeihin, lainanantajiin ja vakuutusyhtiöihin. Rahalaitos on ollut edelläkävijä Suomessa, kun kyse on ollut parempien lainanhakumahdollisuuksien kehittämisestä asiakkailleen.

Sambla Groupin toimitusjohtaja Per Österström kommentoi:

”Sekä Sambla Group, että omistajamme Nordic Capital ovat jo pidemmän aikaa seuranneet Rahalaitosta ja olemme vaikuttuneita yrityksen kehityksestä. Rahalaitoksen johto on selvinnyt onnistuneesti Covid-19-haasteiden läpi ja tarjonnut kannattavaa tuottoa. Odotamme innolla yhteistyötä Rahalaitoksen johdon ja työntekijöiden kanssa kasvaaksemme yhdessä ja saavuttaaksemme uusia tuotekehitysmahdollisuuksia, jotka parantavat kuluttajien taloutta ja edistävät toimialamme positiivista kehitystä.”

Rahalaitoksen tuleva toimitusjohtaja Tuomas Riski kommentoi:

”Olen aina ollut vaikuttunut Rahalaitoksen kyvystä kehittää tuotevalikoimaa asiakkailleen. Se toimii perustana sille, että onnistutaan auttamaan suomalaisia ​​kuluttajia saamaan oikeat ehdot. Siksi tuntuu uskomattoman jännittävältä päästä tässä vaiheessa mukaan osaksi Rahalaitosta ja Sambla Group:ia, jossa uskon, että kokemukseni tuotekehityksestä yhdessä Rahalaitoksen vahvan tavaramerkin kanssa tulee olemaan entistä vahvempi menestystarina.”

Speqtan toimitusjohtaja Fredrik Lindros kommentoi:

”Rahalaitos on tarjonnut hyvän ja vakaan kannattavuuden ja ollut Speqtalle onnistunut, arvoa luova hankinta pandemian haasteista huolimatta. Nyt päätämme olla mukana lainanvälitysmarkkinoiden konsolidaatiossa ja näemme, että Rahalaitos saa paremmat mahdollisuudet edelleen kehittyä osana Sambla Group:ia yhdessä sen vahvan omistajan Nordic Capitalin kanssa.”

Christopher Ekdahl, Principal, Nordic Capital Advisors kommentoi:

”Nordic Capital on vaikuttunut siitä lisäarvosta, jonka Rahalaitos ja Sambla Group yhdessä luovat parantamalla asiakkaiden henkilökohtaista taloutta. Näiden yhdistetyn digitaalisen profiilin ansiosta olemme vakuuttuneita siitä, että tämä yhdistyminen vie alan kehitystä edelleen eteenpäin. Nordic Capital odottaa innolla voivansa jatkaa yhteisen tiimin tukemista myös jatkossa.”

Median yhteystiedot:

Sambla Group

Per Österström, toimitusjohtaja

per.osterstrom@samblagroup.com

puh: +46 707 80 55 63

Speqta AB (publ)

Fredrik Lindros, toimitusjohtaja

fredrik.lindros@speqta.com

puh: +46 723 10 66 66

Tietoja Sambla Groupista

Sambla Group koostuu Samblasta ja Advisasta ja on yksi Pohjoismaiden suurimmista henkilökohtaisen talouden vertailusivustoista. Auttamalla asiakkaita vertailemaan lainaehtoja ja yhdistämään lainojaan ja vakuutuksiaan, Sambla ja Advisa voivat parantaa ehtoja ja alentaa kustannuksia. Molemmilla yrityksillä on erittäin korkea asiakastyytyväisyys nykyaikaisten käyttöliittymien ja vahvojen yhteisten arvojen ansiosta. Sambla Group keskittyy tuotekehityksen lisäämiseen, entistä korkeampaan palvelutasoon ja mahdollistamaan entistä kilpailukykyisemmät tarjoukset, jotka koituvat asiakkaiden hyväksi. Yhtiöllä on kumppanuuksia yli 40 pankin ja lainanantajan kanssa Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa. Tähän mennessä Sambla Group on auttanut yli 500 000 asiakasta parantamaan henkilökohtaista talouttaan. Lisätietoja osoitteessa www.samblagroup.com

Tietoja Rahalaitoksesta

Rahalaitos on suomalainen fintech-yritys, joka on vuodesta 2011 lähtien tarjonnut markkinapaikan, joka teknologian ja palveluiden avulla yhdistää kuluttajat pankkeihin, lainanantajiin ja vakuutusyhtiöihin. Rahalaitos tarjoaa laajan valikoiman rahoituspalveluita, jotka parantavat kuluttajien arkea ja tuovat samalla kustannussäästöjä. Yhtiön liiketoiminnan pääfokus on lainojen ja vakuutusten vertaileminen yhtiön itsekehittämän oman teknologian avulla. Rahalaitos on ollut Suomessa edelläkävijä, kun kyseessä on ollut kehittää asiakkaille parempia mahdollisuuksia hakea kilpailukykyistä lainaa.

Tietoja Speqtasta

Speqta tarjoaa parhaita suorituskykyyn perustuvia liidien luontialustoja datan ja tekoälyn avulla, ja se kasvaa orgaanisesti ja yritysostojen kautta uusilla ja olemassa olevilla markkinoilla. Yhtiöllä on kaksi liiketoiminta-aluetta, Speqta AdTech ja Speqta Content & Comparison. Yhtiö on listattu Nasdaq First North Premier Growth Marketissa Tukholmassa nimellä "SPEQT".

Tietoja Nordic Capitalista:

Nordic Capital on johtava pääomasijoittaja, joka luo arvovetoista kasvua ja vahvoja, kestäviä yrityksiä parantamalla yritysten toimintaa. Nordic Capital keskittyy valituille maantieteellisille alueille ja toimialoille, joilla yrityksellä on laaja asiantuntemus, laaja kokemus ja todistettuja menestyksiä. Päätoimialat ovat terveydenhuolto, teknologia- ja maksuratkaisut, rahoituspalvelut sekä teollisuus- ja yrityspalvelut. Pääalueet ovat Eurooppa, mutta terveydenhuoltoon sekä teknologia- ja maksuratkaisuihin investoidaan myös maailmanlaajuisesti. Perustamisestaan ​​vuodesta 1989 lähtien Nordic Capital on sijoittanut yli 19 miljardia euroa yli 120 yritykseen. Viimeisimmät rahastot ovat Nordic Capital X 6,1 miljardin euron pääomalla ja Nordic Capital Evolution 1,2 miljardin euron pääomalla, joissa sijoittajina ovat kansainväliset institutionaaliset sijoittajat, kuten esimerkiksi eläkerahastot. Nordic Capital Advisorsilla on paikallistoimistot Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Suomessa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Lisätietoja osoitteessa www.nordiccapital.com