SBB pidentää 14 124m2 vuokrasopimusta Suomen valtion kanssa Q4 2032 asti

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (julkinen) (“SBB”) tytäryhtiönsä Hemfosa Finlandin kautta on pidentänyt 14 124 m2 vuokrasopimusta Senaatti-kiinteistöjen kanssa Q4 2032 asti. Senaatti-kiinteistöt toimii Suomen valtion keskitettynä tilapalvelujen tuottajana, joka alivuokraa tilat Länsi-Uudenmaan Poliisilaitokselle Espoon pääpoliisiaseman käyttöön. Kiinteistö tullaan modernisoimaan täysin vastaamaan uutta Poliisihallituksen poliisilaitoskonseptia. SBB investoi 23,6 miljoonaa euroa kiinteistöön noin 5,3 prosentin oletetulla tuotolla. Uusi vuokrakassavirta korjaustöiden valmistumisen myötä vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä on arviolta noin 3,4 miljoonaa euroa. Vuokra on sidottu sataprosenttisesti elinkustannusindeksiin.

“Suomi on yksi SBB:n päämarkkina-alueista, jossa jatkamme investointeja tarjotaksemme Suomen valtiolle ja kunnille välttämätöntä infrastruktuuria”, kommentoi Arto Nummela, Head of Asset Management Finland SBB:stä.

Vitikka 1 kiinteistö sijaitsee Espoossa, lähellä Helsinkia, optimaalisella sijainnilla tarjoten nopeat kulkuyhteydet kaikkialle Espoossa. Noin 40 prosenttia vuokrattavasta alasta on vuokrattu Senaatti-kiinteistölle (Espoon poliisilaitos). Kiinteistön muut vuokralaiset ovat Espoon käräjäoikeus sekä lukuisia pienempiä toimijoita. Kohde on rakennettu useammassa vaiheessa 1960-luvulta 1990-luvun lopulle. Kiinteistön tontti on laaja ja sisältää suuren pysäköintialueen ja kehityspotentiaalia.   Lisätietoja:
Ilija Batljan, CEO, ilija@sbbnorden.se

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (SBB) is the Nordic region’s leading property company in social infrastructure. The Company’s strategy is to long term own and manage social infrastructure properties in the Nordics and rent regulated residential properties in Sweden, and to actively work with property development. Through SBB’s commitment and engagement in community participation and social responsibility, municipalities and other stakeholders find the Company an attractive long-term partner. The Company’s series B shares (ticker SBB B) and D shares (ticker SBB D) are listed on Nasdaq Stockholm, Large Cap. The Company’s preference shares (ticker SBB PREF) are listed on Nasdaq First North Premier Growth Market. Certified Adviser is Erik Penser Bank (contact: certifiedadviser@penser.se / +46 84638300). Further information about SBB is available at www.sbbnorden.se.