Eliksir - uusi tehokas tapa sijoittaa absoluuttisen tuoton maailmaan

Eliksir - uusi tehokas tapa sijoittaa absoluuttisen tuoton maailmaan Sampo Pankki ja Mandatum Yksityispankki esittelevät markkinoille uuden sijoitustuotteen, joka mahdollistaa myös yksityissijoittajille vaivattoman pääsyn monipuoliseen absoluuttisen tuoton maailmaan. Eliksir on erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa varansa hajautetusti muihin absoluuttisen tuottotavoitteen rahastoihin. Eliksirin sijoituskohteiksi tulevat rahastot analysoi ja valitsee Sampo-konserniin kuuluva, absoluuttisen tuottotavoitteen sijoitustoimintaan erikoistunut 3C Asset Management Oy. Eliksirin tavoitteena on saavuttaa positiivinen tuotto kaikissa markkinatilanteissa. - Rahastojen rahastona Eliksir hajauttaa pääomansa usean erilaisen absoluuttisen tuoton rahaston sijoitusstrategioihin ja tasaa näin rahaston riskejä. Riskienhallintamielessä sijoitus vain yhteen absoluuttisen tuoton rahastoon aiheuttaa liikaa riippuvuutta yhden salkunhoitajan onnistumisesta, kertoo 3C:n toimitusjohtaja Juhani Elomaa. Sampo Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Kimmo Laaksonen pitää Eliksiriä hyvänä lisänä Sammon ja Mandatumin sijoitusrahastovalikoimaan. - Sijoittajat haluavat yhä useammin rahastotuotteita, jotka pyrkivät positiiviseen kurssikehitykseen kaikissa markkinaolosuhteissa. Maailmalla tyypillistä on, että absoluuttisen tuoton rahastoihin sijoittavat yksityishenkilöt käyttävät nimenomaan rahastojen rahastoja, Laaksonen sanoo. - Kaikessa sijoittamisessa on tärkeää, että kokee ymmärtävänsä, mihin sijoittaa. Siksi Eliksirin tapainen rahasto tarjoaa ensisijaisesti jo vähän pitempään sijoitusasioihin tutustuneelle kiinnostavan vaihtoehdon, kertoo johtaja Margaretha Einola-Rajamäki Mandatum Yksityispankista. Eliksiriä voi merkitä ja lunastaa joka päivä, toisin kuin suurinta osaa absoluuttisen tuoton rahastoista. Minimimerkintä Eliksiriin on 500 euroa, merkintä- ja lunastuspalkkiot 1 % ia. Rahastoon voi tehdä jatkuvan rahastosäästösopimuksen, ja se on liitettävissä Henki-Sammon rahastosidonnaisiin vakuutuksiin. Sampo Rahastoyhtiö nousi syyskuussa Suomen Sijoitusrahastoyhdistyksen rahastoraportin mukaan suurimmaksi suomalaiseksi rahastoyhtiöksi, ja sen markkinaosuus oli lokakuun lopussa 24,6 prosenttia. Tämän vuoden aikana kertyneistä uusista rahastopääomista peräti 44,6 prosenttia on tullut Sammon rahastoihin. Sammon rahastoilla on yhteensä lähes 190 000 osuudenomistajaa. Lisätietoja: toimitusjohtaja Juhani Elomaa, 3C Asset Management Oy, puh. (09) 3481 5120 ja 040-7789020 toimitusjohtaja Kimmo Laaksonen, Sampo Rahastoyhtiö, puh. 010 236 5001 Tiedote ja kalvot saatavilla www.sampo.fi/lehdistopalvelu ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021202BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021202BIT00290/wkr0002.pdf