IF SKADEFÖRSÄKRING HOLDING AB:N OSAVUOSIKATSAUS TAMMI-SYYSKUULTA 2002

IF SKADEFÖRSÄKRING HOLDING AB:N OSAVUOSIKATSAUS TAMMI-SYYSKUULTA 2002 Sampo Oyj:n ruotsalainen osakkuusyhtiö If Holding Ab on tänään julkaissut osavuosikatsauksen ajanjaksolta tammi-syyskuu 2002. Tiedote on kokonaisuudessaan nähtävissä yhtiön kotisivuilla www.if- insurance.com. Sampo Oyj julkaisee 14.11.2002 osavuosikatsauksensa tammi- syyskuulta 2002. Ifin yhdistetty kulusuhde parani 106,3 %:iin (107,8 % 30.6.2002). Kolmannella neljänneksellä yhdistetty kulusuhde oli 103,6 %. Toiminnan tehostaminen etenee suunnitelmien mukaisesti. Sijoitustoiminnan heikko tuottotaso painoi Ifin tuloksen kuitenkin katsauskaudelta selvästi tappiolliseksi. Yhtiön tappio kuluvan vuoden yhdeksältä ensimmäiseltä kuukaudelta oli 2 123 MSEK. Sampo Oyj omistaa 38,05 % Ifin osakekannasta ja konsolidoi vastaavan osuuden Ifin tuloksesta välitilinpäätöksessään. " Osakkuusyhtiö Ifin vakuutusliikkeen suotuisa kehitys jatkunee, vaikka kausivaihteluista johtuen neljännen vuosineljänneksen yhdistetty kulusuhde saattaa jäädä kolmatta neljännestä heikommaksi. Odotan, että koko vuoden yhdistetylle kulusuhteelle asetettu tavoite (alle 107 %) saavutetaan ja viimeisen vuosineljänneksen kokonaistulos muodostuu selvästi aiempia vuosineljänneksiä paremmaksi", toteaa Sammon konsernijohtaja Björn Wahlroos. SAMPO OYJ Jarmo Salonen IR-johtaja JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.sampo.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/13/20021113BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/13/20021113BIT00250/wkr0002.pdf