Juoksuhaudantie-kirjasta elokuva

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa 27.8.2003 Kiinteistömaailma yhteistyössä Juoksuhaudantie-kirjasta elokuva Kiinteistömaailma palkitsi tammikuussa kirjailija Kari Hotakaisen kiinteistönvälittäjän työn esiin nostamisesta romaanissaan Juoksuhaudantie. - Samasta syystä Kiinteistömaailma on nyt mukana kirjasta tehtävässä elokuvassa ja sen markkinoinnissa. Elokuvan ansiosta kiinteistönvälittäjän ammatti nousee puheenaiheeksi, keskustelu lisää kiinnostusta työtä kohtaan ja nostaa siten osaltaan kiinteistönvälittäjän ammatin arvostusta, uskoo Kiinteistömaailman markkinointijohtaja Veera Hämäläinen-Lehtonen. Kiinteistömaailma on tehnyt yhteistyösopimuksen Kinotar Oy:n kanssa, joka tuottaa Juoksuhaudantie-elokuvan. Yhteistyö painottuu käytännössä elokuvan markkinointiin. - Olemme avustaneet kuvauspaikkojen etsimisessä ja toimittaneet kuvauksia varten erilaista rekvisiittaa, kuten autoteippauksia, esittelykylttejä, esitteitä jne. Pääpaino on kuitenkin markkinointitoimenpiteissä, jotka tähtäävät elokuvan menestymiseen, Veera Hämäläinen-Lehtonen toteaa. Elokuvan tuottaja Lasse Saarisen mukaan nimenomaan elokuvan markkinoinnissa yhteistyökumppaneilla on suuri merkitys. Menestyäkseen hyvin elokuvalla on oltava teattereissa paljon katsojia kahden ensimmäisen viikon aikana. - Kiinteistömaailma on erittäin luonteva, elokuvan sisällöstä lähtevä yhteistyökumppani. Sen ansiosta meidän ei ole tarvinnut esimerkiksi lavastaa jotakin tyhjää tilaa kuvitteellista kiinteistönvälitystoimistoa varten, Lasse Saarinen sanoo. Arviot 200 000 katsojasta pelkästään elokuvateattereissa on saavutettavissa, koska Juoksuhaudantie-kirjaakin on myyty lähes 100 000. - Elokuvan aihepiiri kiinnostaa eri elämänvaiheissa olevia ihmisiä. Useimmille suomalaisille asunnon vaihtaminen on elämän suurimpia asioita, myös taloudellisesti, Veera Hämäläinen-Lehtonen arvioi. Ensi-iltaan elokuva tulee syksyllä 2004. Lisätietoja: Veera Hämäläinen-Lehtonen, Kiinteistömaailma Oy, markkinointijohtaja p. (09) 6122 1518, 050 386 6634 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030827BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030827BIT00610/wkr0002.pdf