KorkoTalletus on uudenlainen määräaikaissijoitus

KorkoTalletus on uudenlainen määräaikaissijoitus Mitä matalampi yleinen korkotaso, sitä parempi on KorkoTalletuksen tuotto Sampo Pankki tuo markkinoille kokonaan uudenlaisen määräaikaissijoituksen. Sammon KorkoTalletus tarjoaa asiakkaalle nykyistä korkotasoa paremman tuotto-odotuksen tilimuotoisella määräaikaissijoituksella. KorkoTalletuksessa on poikkeuksellista se, että se tuottaa paremmin korkojen pysyessä maltillisella tasolla ja huonommin korkojen noustessa. - Mitä matalampi korko on, sitä paremmin sijoitus tuottaa. KorkoTalletus sopii sijoittajalle, joka uskoo matalahkon korkotason jatkuvan vielä jonkin aikaa. Koska pääoma on turvattu KorkoTalletuksessa, uskomme, että siitä kiinnostuvat aikaisemmin esimerkiksi määräaikaistalletuksiin sijoittaneet asiakkaat, sanoo johtaja Risto Voutilainen. Tarve KorkoTalletukselle on juuri nykyisessä korkoympäristössä. Perinteisistä korkopohjaisista sijoituksista, kuten määräaikaistalletuksista tai korkorahastoista, ei voi olettaa tulevan huomattavasti suurempaa tuottoa kuin, mitä nykyinen parin prosentin korkotaso voi tarjota. Toisaalta taas iso osa sijoittajista arvostaa pääomanturvaa ja haluaa siksi pysytellä pitkälti korkotyyppisissä sijoitusmuodoissa. KorkoTalletuksella sijoittaja voikin nostaa tuotto- odotuksiaan pääomaturvasta tinkimättä. KorkoTalletus on 1-5 vuoden mittainen pääomaturvattu sijoitus. Pituus ja tuotto riippuvat tulevasta korkokehityksestä, sillä Sampo Pankilla on oikeus eräännyttää talletus takaisin vuoden kuluttua ja sen jälkeen aina puolivuosittain. Myös asiakkaalla on mahdollisuus nostaa talletus vastaavina ajankohtina. Mitä matalampi korkotaso on, sitä lyhyempi Sampo Pankin määrittämä sijoitusaika on ja sitä parempi on vuosituotto. Asiakkaan saama korkotuotto ensimmäiselle vuodelle on 4 prosenttia. Ensimmäisen vuoden jälkeen KorkoTalletuksen tuotto on sidottu 6 kuukauden euriboriin. - Asiakas saa talletukselleen parhaan mahdollisen tuoton, jos Sampo Pankki eräännyttää talletuksen vuoden kuluttua. Tällöin asiakas saa pääomalleen 4 prosentin tuoton. Huonoimmassa mahdollisessa tapauksessa asiakas saa 0,8 prosenttia vuosittaista korkoa seuraavan 5 vuoden ajan. Tämä tilanne syntyy, jos 6 kuukauden euribor nousee vuoden sisällä yli 6,5 prosentin eikä laske sen alle ennen talletuksen erääntymistä, jatkaa Voutilainen. Sammon KorkoTalletuksen minimipääoma on 1000 euroa, ja se on myynnissä Sampo Pankin ja Mandatum Yksityispankin konttoreissa 21.6.2004 asti. Lisätietoja: johtaja Risto Voutilainen, Sampo Pankki, puh. 010 516 0629 www.sampo.fi/korkotalletus ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/17/20040517BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/17/20040517BIT00260/wkr0002.pdf